طرز تهیه قارچ شکم پر

طرز تهیه قارچ شکم پر

طرز تهیه قارچ شکم پر

قارچ از مواد غذایی خوش خوراک و خوش طبخ است که خواص بی نظیری دارد. از این رو در این مقاله انواع دستور پخت قارچ شکم پر و طرز تهیه قارچ شکم پر سریع و ساده را آموزش خواهیم داد که یکی از غذاهای فست فودی بسیار لذیذ، سالم و خوشمزه می باشد.

آموزش خوراک های خوشمزه با قارچ

قارچ خوراکی دکمه ای به واسطه طعم و خواص بی نظیرش بسیار در میان مردم محبوب شده است. قارچ از جمله مواد غذایی است که به راحتی می توان از آن برای پخت یک غذای کامل و پر انرژی استفاده کرد. قارچ پختی بسیار سریع و ساده دارد و در عین حال یک غذای خوشمزه و لذیذ را در اختیار شما قرار می دهد. از این رو سعی نموده ایم در ترویج فرهنگ خرید قارچ، مصرف قارچ و قرار دادن آن در برنامه غذایی، به آموزش انواع خوراک ساده با قارچ، طرز تهیه سس قارچ، سوپ قارچ، سالاد قارچ و… بپردازیم.

برای آموزش انواع خوراک ساده، سریع و لذیذ با قارچ دکمه ای می توانید مقاله چند خوراک ساده با قارچ را مطالعه نمایید که به شما کمک می کند چگونه با قارچ غذای خوشمزه درست کنید. برای مطالعه مقاله بروی تصویر زیر کلیک کنید: 👇🏻

چند خوراک ساده با قارچ

آموزش طرز تهیه قارچ شکم پر

مرحله اول برای پخت قارچ شکم پر تهیه مواد اولیه با کیفیت و تازه است، مواد اولیه سالم و تازه علاوه بر تضمین سلامت غذا در طعم و خوشمزگی غذا نیز نقش دارد.

مواد مورد نیاز

  • قارچ درشت و تازه
  • گوشت یا مرغ
  • پنیر پیتزا
  • سبزیجات (جعفری، گشنیز، پیازچه و…)
  • ادویه (فلفل قرمز، آویشن، پودر سیر)

مراحل پخت قارچ شکم پر

1- قارچ ها را بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب آن گرفته شود

2- ساقه قارچ ها را جدا کنید و در ظرف دیگری خورد کنید

3- سپس داخل قارچ ها را به آرامی با یک قاشق خالی کنید

4- مواد داخل قارچ را که خارج کردید به همراه ساقه های قارچ به صورت نگینی خورد کنید

5- گوشت یا مرغ را بپزید پس از پخت آن را ریش ریش کنید و پایه قارچ ها و قارچ هایی که از داخل قارچ ها خارج کرده بودید و نگینی خورد کرده بودید را با سبزیجات و ادویه ها به مخلوط خود اضافه کنید

6- با قلمو روغن، قارچ ها را به روغن آغشته کنید

7- ترکیبات گوشت و سبزیجات را به مقدار لازم درون قارچ ها بریزید

8- پنیر پیتزا را به مقدار لازم داخل قارچ ها بریزید

9- قارچ های شکم پر را درون یک ماهیتابه رژیمی یا فر با دمای 180 درجه قرار دهید تا پنیر پیتزا آب شده و قارچ ها برشته شوند.

10- قارچ شکم پر شما آماده است می توانید با انواع سس کچاپ، خردل و… میل نمایید.

آموزش طرز تهیه قارچ شکم پر

چند نکته ضروری برای پخت قارچ شکم پر

برای تهیه و پخت قارچ شکم پر در خانه لازم است نکاتی را در زمان تهیه مواد اولیه تا زمان پخت قارچ شکم پر رعایت نمایید تا بتوانید یک قارچ شکم پر سالم، خوشمزه و لذیذ تهیه نمایید.

نکته اول: حتما برای خرید قارچ و تهیه قارچ از قارچ هایی انتخاب کنید که درشت باشند و بافت سفت و متراکمی داشته باشند، از خرید قارچ هایی که ریز هستند و بافت نرمی دارند خودداری نمایید.

نکته دوم: برای این که قارچ مغز پخت شود بهتر است قارچ را به مقداری روغن آغشته کنید و در دمای متوسط برای پخت قرار دهید تا قارچ به درستی پخته شود.

نکته سوم: اگر مایلید که قارچ مزه و طعم بیشتری داشته باشد می توانید سس مخصوص با سس کچاپ، مایونز و ادویه های مختلف تهیه کنید و با قلمو به دیواره های قارچ آغشته کنید که در زمان پخت قارچ شکم پر طعم بیشتری داشته باشد.

نکته چهارم: برای این که قارچ شکم پر شما مشابه قارچ شکم پر فست فود و رستوران ها شود و پنیر آن بیشتر کش بیاید می توانید مقداری از پنیر پیتزا را به مخلوط گوشت و سبزیجات اضافه کنید.

نظر خود را بنویسید