صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ به عراق

برای ارسال قارچ و صادرات قارچ به عراق یا کشورهای حوزه خلیج فارس لازم است قبل از هر اقدامی با اصول مهم در این رابطه از جمله شرایط تولید، کیفیت بار و نوع بسته بندی قارچ مناسب برای صادرات آشنا شد. کشور ایران در زمینه تولید قارچ و صادرات قارچ در جایگاه خوبی قرار دارد از این رو سالانه میزان بالایی از قارچ تولید شده در کشور به کشورهای همسایه و هم مرز از جمله عراق، کویت، ترکیه، گرجستان، ارمنستان و… صادر می شود.

شرایط و نحوه صادرات قارچ به کشور عراق

صادرات قارچ به عراق یا به طور کلی صادرات انواع محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر نیازمند رعایت اصولی از جمله تولید محصول باکیفیت، بسته بندی صادراتی، تضمین سلامت محصول در زمان دریافت بار و… می باشد که در این مقاله به طور کامل به بررسی شرایط لازم برای صادرات قارچ دکمه ای می پردازیم.

کیفیت های لازم قارچ برای صادرات به عراق

برای صادر کردن قارچ به کشور عراق در وهله اول تولید قارچ عالی و با کیفیت مدنظر است که در سالم ترین حالت ممکن دستچین شده باشند و به دور از هر گونه آلودگی باکتریایی یا ظاهری باشند. قارچ صادراتی به هیچ وجه نباید از لحاظ درجه کیفیت ضعیف شده باشد و یا از نظر ظاهری دارای لک و نواقص باشد. قارچی که برای صادرات در نظر گرفته می شود باید از لحاظ درجه بندی کیفیت، قارچ سوپر باشد.

بسته بندی قارچ دکمه ای برای صادرات

برای صادرات قارچ و صادرات آن دسته از محصولات کشاورزی که در دسته بندی محصولات فاسد شدنی قرار دارند کیفیت و نوع بسته بندی محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. باتوجه به این که قارچ از جمله محصولات فاسدشدنی و حساس نسبت به هواخور شدن می باشد نوع بسته بندی آن در افزایش ماندگاری و کیفیت محصول نقش به سزایی دارد. از این رو در پروسه صادرات قارچ دکمه ای به عراق پس از تولید قارچ عالی و باکیفیت، نیازمند بسته بندی صادراتی می باشید. بسته بندی قارچ و محصولات کشاورزی برای صادرات به عراق باید به گونه ای طراحی شوند که علاوه بر ظاهر شکیل و زیبا، از آسیب های احتمالی محصول در زمان جا به جایی بار جلوگیری کنند و کیفیت و تازگی محصول را حفظ کنند.

یکی از چالش های بزرگ در زمینه صادرات قارچ به کشور عراق و کشورهای دیگر، نوع بسته بندی قارچ و حفظ کیفیت و تازگی قارچ در زمان تحویل به مشتری می باشد. پس می توان گفت پس از تولید یک محصول باکیفیت و عالی، مهم ترین اصل انتخاب بسته بندی شیک، مقاوم و بادوام است که ترغیب تجار و بازرگانان برای صادرات محصول شما تاثیرگذار است.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات قارچ صادراتی و نکات مهم برای خرید قارچ صادراتی از فروشگاه پارسی قارچ می توانید مقاله صادرات قارچ را مطالعه نمایید: 👇🏻

صادرات قارچ به خارج از کشور

چرا صادرات قارچ به کشور عراق؟

ایران از کشورهای مطرح جهان در زمینه تولید قارچ خوراکی دکمه ای و محصولات کشاورزی می باشد که تولیدات خود را به اکثر کشورهای دنیا صادر می کند. از این رو ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا صادرات قارچ به کشور عراق؟

کشور عراق از کشورهای هم مرز با کشور ما ایران است که بازارهای اصلی آن در مسافت بسیار ناچیزی با شهرهای مرزی کشورمان از جمله مریوان، قصر شیرین، شلمچه و… قرار گرفته است. از این رو بهترین فرصت برای صادرات به عراق می باشد. باتوجه به اینکه ایران یکی از قطب های قدرتمند در زمینه تولید قارچ دکمه ای می باشد با آموزش های لازم در زمینه نحوه صادرات قارچ به کشور عراق به راحتی می توان از این راه درآمد و سود خوبی را به دست آورد.

صادرات قارچ بسته بندی

قارچ دکمه ای سفید به دو صورت فله ای و بسته بندی شده به بازار عرضه می گردد. قارچ های فله ای و کیلویی معمولا در سبد یا کارتن بسته بندی می شود و قارچ های بسته بندی در ظرف های pp و ps قرار می گیرند. برای صادرات قارچ از ایران به کشورهای دیگر بهتر است از قارچ های بسته بندی استفاده شود. قارچ های بسته بندی در ظرف های 200، 400، 800 و 1000 گرمی عرضه می گردند.

برای ارسال و صادرات قارچ بسته بندی به کشور عراق بهتر است از کارتن های لمینت که داخل هر کارتن از 6 تا 8 ظرف بسته بندی قرار گرفته است استفاده کنید. این که ظرف های بسته بندی قارچ چند گرمی باشند و در هر کارتن چه تعداد ظرف قرار بگیرد بستگی به درخواست مشتری از شما دارد.

صادرات قارچ به عراق

صادرات قارچ بلنچ شده به عراق

یکی دیگر از محصولات فرآوری شده قارچ که می توان به کشورهای مختلف صادر کرد، قارچ بلنچ شده می باشد. برای صادرات قارچ بلنچ شده به عراق لازم است که این محصول پروانه بهداشت و سیب سلامت داشته باشد. قارچ های بلنچ شده صادراتی معمولا در حلب های فلزی بسته بندی می شوند. البته قارچ بلنچ شده در دبه و پت هم بسته بندی می شود که مناسب برای صادرات نمی باشد و بهترین بسته بندی قارچ بلنچ شده برای صادرات، بسته بندی های حلبی هستند.

فروشگاه پارسی قارچ قادر به تأمین و فروش قارچ بلنچ شده با استانداردهای صادرات بوده و آمادگی همکاری با شرکت های بازرگانی و فعال در زمینه صادرات قارچ بلنچ به ترکیه، صادرات قارچ بلنچ به عراق، صادرات قارچ بلنچ به کویت و سایر کشورهای همسایه را دارد.

برای اطلاع از شرایط ارسال و صادرات قارچ بلنچ شده به عراق و کشورهای مختلف می توانید مقاله صادرات قارچ بلنچ شده را مطالعه نمایید: 👇🏻

صادرات قارچ بلنچ شده

خرید قارچ صادراتی از فروشگاه پارسی قارچ

فروشگاه پارسی قارچ در تعامل نزدیک با انجمن قارچ کشور و تولید کنندگان برتر قارچ خوراکی، امکان تأمین انواع قارچ صادراتی با استاندارهای صادرات را در اختیار دارد. تمامی محصولات قارچ صادراتی در بسته بندی های استاندارد ارائه می گردند و از کیفیت لازم برخوردار هستند. قیمت های تعیین شده برای محصولات عرضه شده قیمت های تعیین شده توسط انجمن قارچ و قیمت درب کارخانه می باشد. از این رو این فروشگاه آمادگی خود را برای تامین قارچ صادراتی در بسته بندی های ویژه به کشورهای همسایه اعلام می دارد.

نظر خود را بنویسید