آموزش پخت قارچ طعم دار

آموزش پختن قارچ طعم دار

آموزش پخت قارچ طعم دار

قارچ دکمه ای از جمله قارچ های خوش خوراک و پرطرفدار است که اکثر روش های پخت آن مانند قارچ کبابی، قارچ شکم پر، قارچ آب پز، قارچ سرخ شده و… در بین مردم محبوب است و هر فرد با توجه به سلیقه غذایی خود، یکی از روش های ذکر شده را برای مصرف قارچ دکمه ای انتخاب می کند . از این رو قصد داریم در این مقاله به آموزش پخت قارچ طعم دار و انواع روش های طعم دار کردن قارچ دکمه ای بپردازیم.

پخت قارچ دکمه ای

قارچ های دکمه ای طعم خوشمزه و ملایمی دارند که با برخی از دستور العمل های ما در حین پخت خوشمزه تر خواهند شد. قارچ های سفید به خوبی با چاشنی های مختلف طعم دار می شوند و هر چه در این زمینه از سبزیجات و ادویه های خوش عطر استفاده کنیم قطعا یک خوراک قارچ خوشمزه تر خواهیم داشت. برای پخت قارچ دکمه ای طعم دار، کافیست چند تکنیک اصلی پخت قارچ و ترفند های آن را بدانید تا بتوانید یک خوراک قارچ طعم دار رستورانی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

دستور تهیه قارچ دکمه ای طعم دار

بهترین چاشنی برای قارچ دکمه ای

خوشبختانه چاشنی یکی از عناصر اصلی در آشپزی ما ایرانیان به حساب می آید که از زمان های دور همیشه در زمان طبخ غذا استفاده می شده است. از آنجایی که قارچ دکمه ای سفید طعم ملایمی دارد به راحتی قابل طعم دار شدن می باشد و با استفاده از چاشنی طعم و مزه لذیذتری پیدا می کند. اما دانستن این که چه نوع چاشنی بهترین چاشنی برای قارچ دکمه ای خواهد بود به شما کمک می کند که خوراک لذیذتر و خوشمزه تری با قارچ طبخ کنید.

دستور پخت زیر یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای طعم دار کردن قارچ دکمه ای سفید می باشد. که طعم ملایم قارچ را نزدیک به طعم یک بیکن دودی می کند.

قارچ طعم دار با پاپریکا دودی

مرحله اول: برای تهیه قارچ طعم دار با پاپریکا لازم است پس از شستن و برش قارچ ها، آن ها را به مدت چند دقیقه در آبلیمو تازه قرار دهید تا کمی طعم دار شوند.

مرحله دوم: یک الی دو حبه سیر تازه را له کنید و قارچ را کاملا به سیر آغشته کنید.

مرحله سوم: پودر پاپریکا دودی را داخل یک ظرف ریخته و تمامی قارچ ها را به پودر پاپریکا اضافه کنید.

مرحله چهارم: اگر مایلید که قارچ طعم بیکن پیدا کنید می توانید از سس گوشت اضافه کنید و قارچ ها را کاملا با سس گوشت آغشته کنید.

مرحله پنجم: پس از طعم کردن قارچ ها می توانید آن ها را به صورت کبابی طبخ کنید و یا سرخ کنید.

آموزش پختن قارچ خوش طعم

قارچ طعم دار با سس خامه ای

مرحله اول: یک عدد سیر و پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در ماهیتابه با کره تفت دهید تا کاملا طلایی شوند.

مرحله دوم: قارچ ها را به صورت ورقه ای برش بزنید و به پیازهای سرخ شده اضافه کنید تا قارچ ها کاملا سرخ شوند.

مرحله سوم: خامه و زده تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و کاملا هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم: جعفری یا هر نوع سبزی طعم دار با توجه ذائقه خود انتخاب کنید و مخلوط خامه و زده تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم: مقداری فلفل سیاه، آویشن، نمک و فلفل قرمز به سس خامه ای اضافه کنید.

مرحله ششم: سس خامه ای آماده شده را به مخلوط قارچ های سرخ شده اضافه کنید و چند دقیقه روی حرارت قرار دهید تا کاملا قارچ ها در مخلوط سس خامه ای قرار بگیرد و طعم دار شود.

پس از آن می توانید به عنوان یک خوراک ساده و یا همراه با پاستا، استیک، برنج و… استفاده کنید.

دستور تهیه قارچ طعم دار شده

نظر خود را بنویسید