بیشترین مصرف قارچ در کدام کشورها است؟

بیشترین مصرف قارچ خوراکی در کدام کشورها است؟

بیشترین مصرف قارچ در کدام کشورها است؟

مصرف قارچ با توجه به ویژگی‌ ها و مزیت‌ هایی که برای بدن انسان دارد، امروزه به‌ صورت گسترده در رژیم‌ های غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. استفاده از این ماده‌ی غذایی به‌ دلیل وجود ویتامین‌ ها و مواد مغذی فراوانی که دارد، می‌ تواند باعث بهبود امنیت سیستم دفاعی بدن شود. در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ قصد داریم تا در مورد مصرف این ماده‌ ی غذایی مهم، اطلاعاتی را به شما ارائه کنیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

رتبه اول مصرف قارچ در جهان، کدام کشور است؟

همان‌ طور که در مقدمه‌ ی این مقاله از وب سایت پارسی قارچ نیز عنوان شد، مصرف قارچ به‌ دلیل تأثیرات مثبت زیادی که بر روی سلامتی بدن دارد، در تمامی کشور های جهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بر اساسِ آماری که وب سایت indexbox منتشر کرده است، مصرف قارچ در مقیاس جهانی، در سال 2015 نسبت به سال قبلی، 10 درصد رشد داشته است.

به‌ طور کلی آمار مصرف قارچ در سال‌ های اخیر و به‌ خصوص بین سال‌ های 2007 تا 2015، همواره صعودی بوده است. مهم‌ ترین مصرف کنندگان قارچ در دنیا بر اساسِ اطلاعات این پایگاه اینترنتی، به قرار زیر است:

  • چین
  • ایالات متحده‌ی آمریکا
  • روسیه
  • ایتالیا
  • هلند
  • لهستان

بررسی مصرف قارچ در کشور چین

همان‌ طور که مشاهده می‌ شود، کشور چین در صدر استفاده کنندگان از قارچ قرار دارد. این موضوع را از دو دیدگاه می‌ توان بررسی کرد:

  • جمعیت کشور چین

همان‌ طور که می‌ دانیم، چین با داشتن 1 میلیارد و 400 میلیون نفر، پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا است. همین موضوع سبب شده است که این کشور یکی از بزرگ‌ ترین کشورهایی باشد که مصرف قارچ در آن به‌ شدت بالا است.

  • رژیم غذایی مردم چین

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش مصرف قارچ در کشور چین می‌ شود، رژیم غذایی مورد استفاده توسط مردم این کشور است. قارچ در صنایع غذایی این کشور جایگاه بسیار بالایی دارد و بسیاری از غذاها با استفاده از این محصول تولید می‌‌ شوند.

کدام کشورها بیشترین مصرف قارچ را دارند؟

مصرف کنندگان جدی قارچ خوراکی در کدام نقطه از جهان هستند؟

با این آمار می‌ توانید تشخیص دهید که طرفداران جدی مصرف قارچ خوراکی در کدام نقطه از جهان هستند. اما علاوه بر این موارد، کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند نیز جزء طرفداران پر و پا قُرص مصرف قارچ هستند. کشور هایی مانند عراق، عربستان، امارات متحده‌ی عربی و … از جمله کشور هایی هستند که همواره متقاضی واردات قارچ با کیفیت هستند. از این رو یکی از بازارهای هدف ایران می تواند صادرات قارچ به عراق که در همسایگی ایران قرار دارد باشد.

این آمار به افرادی که به‌ صورت حرفه‌ ای در حوزه‌ی پرورش قارچ فعالیت می‌کنند کمک می‌ کند تا بتوانند بازارهای مورد نظر برای صادرات قارچ خود را شناسایی کنند. بر همین اساس، کشورهایی که در بالا به آنها اشاره شد و همچنین کشور روسیه، از جمله بازارهای پر پتانسیل برای صادرات قارچ محسوب می‌شوند.

با این حال در صورتی‌ که قصد داشته باشید تا محصول تولیدی خود را به این کشورها صادر کنید، باید در مورد مقررات بهداشتی و صادراتی آنها اطلاعات کاملی کسب کنید تا بتوانید با بهترین شیوه، کار صادرات قارچ خود را انجام دهید. همچنین داشتن اطلاعات در مورد اینکه بیشترین قارچ خوراکی را چه کشورهایی تولید می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا رقبای خود را بهتر بشناسید.

سرانه مصرف قارچ در ایران چقدر است؟

قارچ از دیرباز یک پای ثابت در تهیه‌ ی فست‌ فودها بوده است. اما بعد از اینکه اثرات بسیار مطلوب این ماده‌ی غذایی در سلامتی مشخص شد، مصرف قارچ در میان وعده‌ ها و حتی غذاهای سنتی ایرانی نیز متداول شد. همین موضوع سبب شده است تا امروزه شاهد آن باشیم که بسیاری از غذاها با استفاده از قارچ طبخ شده و این موضوع سبب شده است تا علاوه بر استفاده از خواص بالای قارچ، طعم‌های جدید و لذیذی در غذاها نیز ایجاد شود.

از نظر سرانه‌ ی استفاده از قارچ در کشور ایران، در سال‌ های اخیر میزان مصرف قارچ افزایش داشته است. بر اساسِ آمار، میزان استفاده از قارچ در ایران در 15 سال پیش، یعنی حدود سال‌های 1386، تنها 100 گرم به ازای هر نفر بوده است اما این آمار در سال 1401 به حدود 5/1 تا 2 کیلوگرم رسیده است.

بیشترین مصرف کنندگان قارچ در کدام نقطه از جهان هستند؟

میزان مصرف و خرید قارچ در ایران

اگر چه میزان خرید قارچ و مصرف قارچ در ایران همچنان از متوسط جهانی که حدود 3 کیلوگرم برای هر نفر است، پایین‌تر است، اما با این حال نشان از رشد استفاده از این ماده‌ی سودمند دارد و با توجه به فرهنگ‌ سازی‌ هایی که در این زمینه شده است، انتظار رشد این میزان نیز چندان دور از ذهن نیست.

اگر چه امروزه افراد متعددی را می‌ توان یافت که به‌ صورت حرفه‌ای و تجاری به تولید قارچ مشغول هستند، اما با توجه به امکانِ رشد مصرف قارچ در کشور و همچنین پتانسیلی که برای صادرات قارچ و همچنین محصولات وابسته به آن وجود دارد، همچنان این صنعت می‌ تواند به‌ عنوان یک صنعت سود آور تلقی شود.

در صورتی‌که شما نیز به‌ دنبال ورود به این حوزه‌ی اقتصادی هستید، بهتر است بدانید که پلتفرم پارسی قارچ بستری را برای تولید کنندگان قارچ فراهم کرده است که با استفاده از آن قادر خواهند بود تا تولیدات خود را به‌ صورت مستقیم به دست مصرف کننده برسانند و به همین دلیل دغدغه‌ی فروش محصولات آنها، تا حد بسیار زیادی رفع شود.

بیشترین درصد مصرف قارچ متعلق به کدام کشورها است؟

جمع‌بندی

مصرف قارچ با توجه به مواد مغذی و ویتامین‌ های فراوانی که در آن قرار دارد، امروزه در تمامی دنیا مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این ماده‌ی غذایی هم در کشور های خارجی و هم در ایران طرفداران پر و پا قرص فراوانی دارد. از نظر آمار، کشور چین در صدر کشور های استفاده کننده از قارچ خوراکی قرار دارد. دلیل این موضوع را می‌ توان از یک سو جمعیت بالای این کشور و از سویِ دیگر، فرهنگِ استفاده از قارچ در رژیم‌ های غذایی دانست.

در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ در مورد استفاده از قارچ در ایران و جهان پرداخته شده است. هدف از نگارش این مطلب، بررسی این نکته بوده است که آیا ورود به حوزه‌ی پرورش قارچ، همچنان سودآور است یا خیر.

نظر خود را بنویسید