انواع روش های بلانچ کردن قارچ دکمه ای

روشهای بلانچ کردن قارچ دکمه ای

انواع روش های بلانچ کردن قارچ دکمه ای

در معرفی انواع روش های بلانچ کردن قارچ می توان به انواع روش های خانگی و کارخانه ای برای تولید بلانچ قارچ اشاره کرد. در روش کارخانه ای یا صنعتی برای بلانچ کردن قارچ، محصول به دست آمده از نظر کیفیت و ماندگاری نسبت به بلانچ کردن قارچ به روش سنتی و خانگی از ارزش و ماندگاری بیشتری برخودار است.

قارچ بلانچ صنعتی در کارخانه و توسط دستگاه های تمام مکانیزه تولید می شود و معمولا به صورت حلب بسته بندی می شود که قابلیت صادرات و ارسال به کشورهای دیگر را دارد، این در صورتی است که قارچ بلانچ سنتی که به صورت دستی در منازل و یا آشپزخانه های کوچک تهیه می گردد و نسبت به روش کارخانه ای ماندگاری کمتری دارد و معمولا در دبه بسته بندی می شود.

قارچ بلانچ خانگی نسبت به قارچ بلانچ کارخانه ای طعم بیشتری دارد و ادویه های مختلف همچون زردچوبه، آویشن و… به آن اضافه می گردد. قارچ بلانچ سنتی را می توانید برای مصارف خانگی یا رستوران و فست فودهای کوچک استفاده نمایید.

انواع قارچ بلانچ شده

بلانچ کردن قارچ دکمه ای با بخار آب

بلانچ کردن قارچ با استفاده از بخار آب یکی از روش های اصلی بلانچ کردن قارچ در کارخانه های تولید و پرورش قارچ به حساب می آید. قارچ بلانچ شده نسبت به قارچ خام دوام و ماندگاری بیشتری دارد و مناسب برای مصرف کارخانه های تولید فرآورده های گوشتی و رستوران و فست فودهای بزرگ می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با مراحل تولید قارچ بلانچ با استفاده از بخار آب داغ آشنا شوید:

مرحله اول

در روش بلانچ کردن قارچ با بخار آب، اولین مرحله سورت کردن قارچ ها می باشد به همین خاطر، قارچ های دکمه ای در ریل های سورتینگ قرار می گیرند تا از نظر سالم بودن و اندازه تفکیک شوند، پس از سورتینگ قارچ ها در ریل های شستشو قرار می گیرند تا به طور کامل شسته شوند.

مرحله دوم

پس از شستشو داخل لوله های مخصوص بخار داغ آب قرار می گیرند و به طور کامل بخار پز می شوند.

مرحله سوم

پس از بخار پز شدن، قارچ ها بلافاصله به ریل های آب سرد منتقل می شوند و در تونل های سرد کننده قرار می گیرند.

مرحله چهارم

در این مرحله تولید قارچ بلانچ شده تکمیل شده و قارچ ها برای بسته بندی به سالن های بسته بندی انتقال داده می شوند.

مرحله پنجم

مرحله آخر بسته بندی کردن قارچ های بلانچ شده می باشد، که در این مرحله معمولا قارچ های بلانچ داخل حلب و یا دبه با وزن های مختلف بسته بندی می شوند.

قارچ بلانچ شده حلب مناسب برای صادرات و ارسال به کشورهای دیگر می باشد. قارچ بلانچ شده دبه ای در انواع و اقسام دبه ها با وزن های مختلف مناسب برای فروش عمده قارچ بلانچ می باشد.

تهیه قارچ بلانچ با بخار آب

 بلانچینگ با بخار آب داغ بهترین روش بلانچ کردن قارچ است زیرا مواد مغذی قارچ را بهتر حفظ می کند.

بلانچ کردن قارچ دکمه ای با آب جوش

یکی دیگر از روش های بلانچ کردن قارچ دکمه ای با استفاده از جوشاندن قارچ در آب جوش می باشد. در این روش پس از اینکه قارچ ها شسته شدند در دیگ های آب جوش قرار می گیرند و برای مدت 5 تا 8 دقیقه جوشانده می شوند.

برای طعم دار شدن قارچ های بلانچ در حین جوشیدن به قارچ ها چند قطره آب لیمو یا سرکه اضافه می گردد. بعد از اینکه قارچ ها جوشانده شدند بلافاصله از آب جوش خارج شده و در دیگ های آب سرد قرار می گیرند.

بعد از این مرحله قارچ های بلانچ تولید شده در ظروف بسته بندی قرار می گیرند.

معرفی انواع قارچ بلانچ شده

قارچ بلانچ شده یکی از محصولات فرآوری شده قارچ دکمه ای می باشد که نسبت به قارچ خام از ماندگاری بیشتری برخوردار است. قارچ هایی که به اصطلاح بلانچ می شوند دوام و ماندگاری بالایی پیدا می کنند، از این رو مناسب برای صادرات و ارسال قارچ به کشورهای دیگر نیز می باشند.

همچنین این محصول آماده به مصرف است و نیاز به هیچ گونه پخت مجدد ندارد، از این رو آن دسته از رستوران و فست فودهایی که مواد غذایی خود را به صورت آماده به پخت تهیه می کنند می توانند از قارچ های بلانچ شده استفاده نمایند.

1- قارچ بلانچ کامل

قارچ های دکمه ای یکی از پر مصرف ترین قارچ های خوراکی به حساب می آیند از این رو مصرف فرآورده های قارچ دکمه ای نیز بسیار بالا می باشد. به همین جهت در تولید فرآورده های قارچ از جمله تولید قارچ بلانچ شده انواع شکل های قارچ های دکمه ای مانند قارچ کامل یا قارچ اسلایس شده نیز به کار برده می شود.

یکی از محصولات قارچ بلانچ شده قارچ بلانچ کامل است که برای تولید این محصول قارچ ها به صورت کامل و بدون هیچ برشی بلانچ می شوند. همچنین در تولید قارچ بلانچ کامل انواع سایزهای قارچ از جمله قارچ بلانچ کامل ریز، متوسط و درشت نیز استفاده می شود.

بلانچ کردن قارچ

2- قارچ بلانچ اسلایس

برای تولید قارچ بلانچ اسلایس، قارچ های دکمه ای قبل از اینکه در دیگ های پخت قارچ بلانچ قرار بگیرند توسط دستگاه های اسلایس کن، اسلایس یا ورقه ورقه می شوند.

پس از این که قارچ ها اسلایس می شوند به مرحله بلانچینگ قارچ انتقال داده می شوند. قارچ بلانچ اسلایس مناسب استفاده در رستوران و فست فودهایی است که مایلند از قارچ پخته، خرد شده و آماده برای غذاهای خود استفاده نمایند.

قارچ بلانچ اسلایس

فروش قارچ بلانچ شده

قارچ بلانچ اسلایس در دو نوع بسته بندی با عنوان های قارچ بلانچ اسلایس حلبی و قارچ بلانچ اسلایس دبه ای به فروش می رسد. تمامی قارچ های بلانچ عرضه شده در فروشگاه پارسی قارچ، توسط بهترین دستگاه های تمام مکانیزه تولید قارچ بلانچ، در معتبرترین سالن های تولید و پرورش قارچ کشور تهیه شده است و کیفیت و سلامت قارچ های بلانچ شده را تضمین می نماییم.

خرید قارچ بلانچ از پارسی قارچ

قارچ اسلایس بلنچ دبه ای 15 کیلوگرمی

شروع از : 2,100,000 تومان
قارچ اسلایس بلنچ شده محصولی درجه یک می باشد که توسط تولیدکننده های قارچ، فرآوری و بسته بندی می شود. در تهیه قارچ بلانچ 15 کیلویی، از قارچ دکمه ای سفید کامل استفاده شده است که پس از اسلایس کردن مکانیزه قارچ، آنها را با روش خاص بلنچ و سپس در دبه های 15 کیلوگرمی بسته بندی می کنند. از بلانچ قارچ می توان در انواع غذا همچون پیتزا، سوپ…

قارچ دکمه ای بلنچ دبه ای 15 کیلوگرمی

3,000,000 تومان
برای بالا بردن زمان ماندگاری قارچ دکمه ای، از روش بلانچ کردن قارچ استفاده می کنند. بلانچ کردن قارچ علاوه بر افزایش زمان ماندگاری قارچ، در حفظ رنگ و طعم قارچ نقش دارد. بلنچ کردن قارچ موجب سفید شدن قارچ می شود از این رو استفاده از آن برای تهیه انواع خوراک با قارچ ظاهر خوبی به غذا می بخشد. از قارچ بلانچ شده برای تهیه انواع غذاهای فست فودی…

قارچ دکمه ای بلنچ شده حلب 5 کیلوگرمی

1,100,000 تومان
یکی از تکنیک های حفظ طعم و رنگ قارچ، روش بلنچینگ کردن قارچ می باشد. این روش باعث می شود که خواص، تازگی، مزه و رنگ قارچ حفظ شود. قارچ بلنچ 5 کیلوگرمی به دلیل ماندگاری بالا و نیمه پز شدن انتخابی بسیار مناسب برای رستوران ها، فست فود ها و کافی شاپ ها با مصرف بالای قارچ می باشد. قارچ دکمه ای بلنچ شده 5 کیلوگرمی در بسته بندی…

قارچ دکمه ای بلنچ دبه ای 10 کیلوگرمی

2,000,000 تومان
بلنچ کردن قارچ علاوه بر بالا بردن ماندگاری قارچ موجب سفید شدن قارچ نیز می شود که از سیاه شدن قارچ در هنگام پخت جلوگیری می کند و ظاهری زیبا به غذا می بخشد. از قارچ بلنچ شده می توان همچون قارچ ساده در انواع غذاها و فست فودها استفاده کرد. قارچ بلانچ شده از فرآورده های قارچ سالن های تولیدی قارچ می باشد که در دبه های 10 کیلوگرمی…

قارچ اسلایس بلنچ حلبی 15 کیلوگرمی

3,300,000 تومان
قارچ اسلایس بلنچ شده از محصولات فرآوری شده قارچ دکمه ای می باشد. این محصول آماده طبخ است و در حلب های 10 کیلوگرمی عرضه می گردد. در فرآیند بلنچینگ، قارچ ها کاملا سفید می شوند و پس از پخت قارچ ها دیگر سیاه نشده و تغییر رنگ نمی دهند، بنابراین استفاده از قارچ بلانچ در تهیه انواع غذا با قارچ، ظاهر و رنگی زیبا به غذا می بخشد. فروشگاه…

قارچ اسلایس بلنچ دبه ای 20 کیلوگرمی

شروع از : 2,800,000 تومان
در تهیه ی محصول قارچ اسلایس بلنچ شده دبه ای 20 کیلوگرمی از روش بلنچینگ استفاه می شود. در واقع شرکت های تخصصی تولید و پرورش قارچ، قارچ های کامل را اسلایس (قارچ ورقه شده) و سپس با استفاده از فرآیند بلنچینگ قارچ ها را سفید کرده و زمان ماندگاری قارچ ها را بالا می برند. قارچ بلانچ اسلایس به صورت دبه های 20 کیلوگرمی توسط فروشگاه آنلاین عمده فروشی قارچ…

قارچ دکمه ای بلنچ دبه ای 20 کیلوگرمی

4,000,000 تومان
قارچ دکمه ای از خوراکی های ارزشمند به حساب می آید که دارای مقدار زیادی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، فیبر، پروتئین و مواد معدنی می باشد. یکی از روش های بالا بردن زمان ماندگاری قارچ های دکمه ای، بلانچ کردن قارچ می باشد. با بلنچ کردن قارچ، علاوه بر افزایش زمان ماندگاری، رنگ قارچ ها سفید و یکدست خواهد شد. بلانچ قارچ را می توانید برای تهیه انواع…
قارچ بلنچ اسلایس حلب

قارچ اسلایس بلنچ حلبی 10 کیلوگرمی

2,200,000 تومان
قارچ اسلایس بلنچ شده فله ای حلبی از فرآورده های قارچ دکمه ای می باشد. قارچ بلانچ شده آماده مصرف است و در حلب های 10 کیلوگرمی عرضه می گردد. در فرآیند بلانچ کردن قارچ ها کاملا سفید می شوند و پس از پخت تغییر رنگ نمی دهند و همچنان سفید و یکدست می باشند، از این رو برای پخت انواع خوراک با قارچ، انتخاب مناسبی هستند. فروشگاه عمده فروشی…
قارچ بلانچ اسلایس حلب

قارچ اسلایس بلنچ حلبی 5 کیلوگرمی

1,100,000 تومان
یکی از محصولات فرآوری شده قارچ دکمه ای، قارچ اسلایس بلنچ شده است. برای تولید قارچ بلانچ، قارچ های ورقه ای را با روش جوشاندن در آب و سپس سرد کردن ناگهانی، بلنچ می کنند. قارچ بلانچ شده انتخاب خوبی برای آن دسته از رستوران و فست فودهایی است که روزانه مقدار زیادی قارچ مصرف دارند. قارچ اسلایس بلنچ شده آماده طبخ است و نیازی به شستشو و پخت قارچ…

نظر خود را بنویسید