گران ترین قارچ های خوراکی

گران ترین قارچ های خوراکی

گران ترین قارچ های خوراکی

مسئله‌ ی قیمت یکی از موضوعات اساسی در خرید قارچ خوراکی است. اگر مصرف کننده‌ ی حرفه‌ای قارچ باشید، احتمالاً با انواع مختلفی از قارچ‌ ها مواجه شده‌ اید که قیمت آنها بیشتر از قارچ‌ های معمولی است.

اگر شما هم می‌خواهید دلیل این تفاوت قیمت را بدانید و این سؤال برایتان پیش آمده که آیا قارچ‌ هایی که قیمت بالاتری دارند، خواص بیشتری هم دارند یا نه، این مقاله از وب سایت پارسی قارچ به همین موضوعات پرداخته است. در این مقاله قارچ‌ های خوراکی گران قیمت و موارد مصرف آنها را نیز معرفی کرده‌ایم.

مقایسه‌ ی قارچ‌ های خوراکی گران قیمت و ارزان

اگر به اخبار مربوط به حوزه‌ی کشت و کشاورزی و به‌ خصوص پرورش قارچ علاقمند باشید، احتمالاً آشنایی با گران‌ ترین قارچ‌ های خوراکی در جهان می‌ تواند برای شما جذاب باشد.

جالب است اگر بدانید که اخیراً در یک حراجی، گونه‌ ای از قارچ سفید به وزن 950 گرم، به مبلغِ 190 هزار دلار به یک تاجرِ هنگ کنگی فروخته شد. این نوع از قارچ طعم و رایحه‌ ی بسیار استثنایی دارد و به‌ صورت وحشی و تنها در برخی از مناطق ایتالیا و اروپای مرکزی رشد می‌ کند.

برای یافتن این نوع از قارچ‌ ها، از سگ‌ هایی که برای این منظور تربیت شده و به سگ‌ های ترافل یاب مشهورند استفاده می‌شود.

چرا بعضی از قارچ‌ های خوراکی گران قیمت‌ اند؟

پاسخِ این سؤال به دلایل مختلفی بستگی دارد. به‌ طور مثال، در مثالی که در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ ارائه شد، دلیل گران بودنِ قارچ را می‌ توان در کمیاب بودن آن دانست.

اگر از گونه‌ های کمیابِ قارچ بگذریم، ممکن است میانِ انواع مختلف قارچ‌ های پرورشی نیز اختلاف قیمت وجود داشته باشد. به‌ عنوان مثال قیمت قارچ صدفی تقریباً دو برابر قارچ دکمه‌ ای است. دلیل این موضوع را می‌ توان در تقاضای خرید قارچ توسط مردم دانست.

به‌ عنوان توضیح بیشتر در نظر داشته باشید که خرید قارچ دکمه‌ ای توسط مردم بسیار بیشتر از قارچ صدفی اقبال دارد و همین امر موجب شده است تا قیمتِ آن نیز بر اساس نظام عرضه و تقاضا، کمتر از قارچ صدفی باشد.

از طرفِ دیگر برخی از قارچ‌ ها ممکن است تحت شرایط خاصی امکان رشد داشته باشند. به‌ عبارت دیگر برای پرورش آنها ممکن است نیاز به امکانات و تجهیزاتی باشد که در پرورش قارچ‌ های دیگر موردنیاز نیست. در این‌ صورت نیز قیمت قارچ بالاتر خواهد رفت.

گران ترین قارچ های خوراکی کدام اند؟

کدام قارچ ها بیشتر تولید می شوند؟

اینکه شما به‌ عنوان یک پرورش دهنده‌ ی قارچ، قصد دارید تا کدام یک از گونه‌ های قارچ را پرورش دهید، کاملاً بستگی به امکاناتی دارد که در اختیار دارید. همچنین توجه به بازار هدف نیز از جمله نکات مهمی است که در انتخابِ قارچ برای پرورش، باید به آن توجه کنید. به‌ عنوان نمونه اگر قصد دارید قارچ خود را برای مصارف خوراکی معمول به فروش برسانید، احتمالاً قارچ دکمه‌ ای یکی از بهترین گزینه‌ ها برای شما خواهد بود.

آیا قارچ‌ های گران قیمت خواص بیشتری دارند؟

از جمله سؤالات پر تکراری که در مورد قارچ خوراکی گران قیمت پرسیده می‌شود این است که آیا قارچ‌ هایی که قیمت بالاتری دارند، خواص بیشتری هم دارند یا خیر؟ پاسخ به این سؤال نیاز به اطلاعات و توضیحات بیشتری دارد. با این حال، فعلاً یک پاسخِ اجمالی برایِ آن این است: «الزاماً خیر!»

اجازه دهید این موضوع را به‌ صورت تخصصی‌ تر پیگیری کنیم؛ برخی از قارچ‌ ها ممکن است به‌ دلیلِ خواص درمانی و یا سختی کشت، قیمت بالاتری داشته باشند. همچنین همان‌ طور که در قسمت قبلی این مقاله از وب سایت پارسی قارچ به آن اشاره شد قیمت بالاتر برخی از قارچ‌ ها ممکن است به‌دلیلِ کمبود تقاضا برای آنها باشد که قارچِ صدفی نمونه‌ ای از آنها است. در این موارد، معمولاً قارچ‌ ها از نظرِ خواص، برتری مشهودی نسبت به یکدیگر ندارند.

قارچ ترافل کمیاب و پرخواص

قارچ ترافل از جمله مشهورترین قارچ های خوراکی گران قیمت است که ممکن است در چندین سال اخیر در مورد آن اخبار و حواشی مختلفی به گوشتان رسیده باشد، از بالا رفتن قیمت ناگهانی قارچ ترافل در کل جهان تا جمع آوری قارچ ترافل در قسمت های شمالی کشور و صادرات غیرقانونی قارچ ترافل به خارج از کشور می توان اشاره کرد.

قارچ ترافل ظاهری کروی به رنگ قهوه ای تیره دارد که خواص بی نظیر آن و کمیاب بودنش موجب بالا رفتن قیمت آن شده است. قارچ ترافل هم به صورت سیاه و هم به صورت سفید در طبیعت یافت می شود.

ترافل، گران ترین قارچ های خوراکی

قارچ گانودرما، دارویی و لذیذ

برخی از انواعِ دیگر قارچ‌ ها وجود دارند که خواص بسیار بیشتری از مابقی انواعِ قارچ‌ ها دارند. بهترین نمونه برای این موضوع، قارچ گانودرما است. این نوع از قارچ که در دسته‌ی قارچ ‎‌های خوراکی قرمز رنگ دسته‌ بندی می‌شود، خواص دارویی و درمانی فوق‌العاده بالایی دارد.

از این قارچ به‌ خصوص در کشورهای آسیایی برای درمان بیماری‌ های گوارشی، قلبی، عصبی و حتی سرطانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. قارچ گانودرما که یکی از گران‌ ترین قارچ‌ های خوراکی در جهان است، به‌ صورت خشک شده، پودر و یا قرص به فروش می‌ رسد.

آشنایی با گران ترین قارچ های خوراکی

قارچ ماتسوتاکه، تند و خوش خوراک

نوعِ دیگری از قارچ‌ های گران قیمت، قارچ ماتسوتاکه است که اصالتی ژاپنی دارد. همان‌ طور که در دیگر مقاله‌ های پارسی قارچ نیز به این نکته اشاره شده است، استفاده از قارچ در رژیم‌ های غذایی آسیایی و به‌خصوص کشور هایی مانند ژاپن، چین و کره‌ی جنوبی بسیار متداول است.

قارچ ماتسوتاکه به بویِ بسیار تند آن مشهور است. این نوع از قارچ معمولاً به‌صورت وحشی و زیرِ درختانِ پهن برگ رشد می‌کنند. همچنین در صورتِ رشد، به سرعت توسط حیواناتی مانند خرگوش، گوزن و … یافته و خورده می‌ شود. شاید به همین دلیل است که قیمتِ هر کیلو از این قارچ تا 600 دلار نیز برآورد شده است.

ماتسوتاکه گران ترین قارچ های خوراکی

جمع‌ بندی

قارچ‌ ها از جمله محصولاتی هستند که امروزه در بسیاری از غذاها از غذاهای مدرن و فست فود ها گرفته تا غذاهای سنتی، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. بیشترِ ما، ممکن است با قارچ‌ دکمه‌ای و یا صدفی آشنا باشیم و یا از آنها در غذاهای مختلف استفاده کرده باشیم.

اما انواعِ بسیار متنوعی از قارچ‌ ها در جهان وجود دارد که ممکن است قیمت‌ های سرسام‌ آوری هم داشته باشند. در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ در موردِ قارچ‌ های خوراکی گران قیمت با شما گفتگو کردیم.

همچنین در این مطلب به این نکته پرداختیم که آیا گران بودنِ یک قارچ، لزوماً به معنیِ داشتن خواص بیشتر است یا خیر. نکاتی که در این مقاله به آنها پرداخته شده است، برای افرادی که به‌ فکرِ ورود به بازار کشت و پرورشِ قارچ هستند کمک می‌ کند تا به دیدِ تازه‌ای در موردِ درآمد زایی از این روش دست پیدا کنند.

نظر خود را بنویسید