آموزش پخت و مصرف قارچ انوکی

آموزش پختن قارچ انوکی و مصرف قارچ انوکی

آموزش پخت و مصرف قارچ انوکی

ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر، قارچ خوراکی را با انواع متداولِ آن مانندِ قارچ دکمه ‌ای، قارچ صدفی و نظایر آن بشناسید. اما جالب است بدانید که قارچ‌ های خوراکی انواع مختلفی دارند. به‌ عنوان نمونه یکی از انواعِ جذاب قارچ ‌ها که به‌ خصوص در رژیم ‌های غذایی شرق آسیا محبوبیت فراوان دارد، قارچ انوکی است.

این قارچ منبع غنی انواع ویتامین‌ ها مانند ویتامین ‌های گره B و همچنین فسفر و آهن است. به همین دلیل مصرف قارچ انوکی برایِ بانوان و افرادی که بیماری کبدی و یا مشکلِ فقر آهن دارند، بسیار مفید است. در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ می‌ خواهیم در مورد مصرف قارچ انوکی به نکاتی بپردازیم که قطعاً برایِ شما در شناخت، تهیه و مصرفِ این قارچ، جذاب خواهد بود.

مصرف قارچ انوکی چه فوایدی دارد؟

قارچ انوکی از جمله محصولاتی است که در ایران کمتر شناخته شده است. این قارچ با نام‌ های دیگری مانند انوکیتا نیز شناخته می‌شود. خودِ قارچ انوکی نیز انواع مختلفی دارد که معمولاً از رویِ رنگ آن قابل تفکیک با انواع دیگر این قارچ است. به‌ عنوان مثال این قارچ ممکن است به رنگِ قهوه‌ای روشن و یا طلایی نیز وجود داشته باشد. با این حال مصرف قارچ انوکی با رنگ سفید، بیشتر از مابقی انواعِ آن متداول است.

قارچ انوکی ظاهر جذابی هم دارد. یک قارچ با ساقه‌ های بلند که در انتهایِ آن یک دکمه‌ی سفید زیبا قرار گرفته است. قارچ انوکی به‌ صورت خوشه‌ ای رشد می‌کند. به همین دلیل است که معمولاً شما این قارچ‌ ها را به‌صورت دسته‌ ای در فروشگاه‌ ها خواهید دید.

آموزش مصرف قارچ انوکی

همان‌ طور که گفته شد، قارچ انوکی به‌ صورت گسترده در رژیم‌ های غذایی کشورهای شرقی آسیا مانند کره‌ی جنوبی، چین، ویتنام، ژاپن و … استفاده می‌شود. با توجه به اینکه در این کشورها از دیرباز به سلامت تغذیه توجه زیاد میشده است، می‌ توان به‌صورت ضمنی نتیجه گرفت که مصرف قارچ انوکی نیز از خواص بسیار زیادی برخوردار است.

اما علم تغذیه نیز همین موضوع را ثابت کرده است. تحقیقات نشان داده است که قارچ انوکی منبع غنی انواع ویتامین‌ های گروه B مانند B1، B5، B2 و B3 است. علاوه بر این موارد، مقادیر زیادی فسفر، آهن و مس نیز در این قارچ وجود دارد که همین مسئله مصرف قارچ انوکی را برای افرادی که دارای فقر آهن و کم خونی هستند، بسیار سودمند کرده است.

همین مسئله سبب شده است که افراد زیادی در ایران به‌ دنبالِ  خرید قارچ انوکی باشند. اگر این پرسش برای شما هم ایجاد شده است که آیا خرید قارچ انوکی در ایران امکان‌ پذیر است یا نه؟ پاسخ شما مثبت است. شما می‌توانید این محصول ارزشمند را از وب سایت پارسی قارچ تهیه نمایید.

طرز پختن قارچ انوکی

پس از اینکه متوجه شدیم که قارچ انوکی را از کجا تهیه کنیم، باید دستور پخت آن را نیز یاد بگیریم. یکی از غذاهای لذیذ با استفاده از این محصول، قارچ انوکی با بادمجان است. این غذا برای افراد وگان نیز بسیار مناسب است. حُسن دیگر این غذا این است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. بنابراین اگر شما هم از غذاهای تُند و البته سالم خوشتان می‌آید، بهتر است کاغذ و خودکارِ خود را آماده کرده و طرز تهیه‌ ی این غذا را یاد بگیرید.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که قارچ انوکی قابلیت استفاده به‌صورتِ خام و یا استفاده در سالاد را هم دارد. با این حال اگر قصد داشته باشید تا قارچ انوکی را به‌ صورت خام مصرف کنید، باید حتماً در شستشوی آن دقت کنید، زیرا رشته‌ ای و به هم چسبیده بودن آن می‌ تواند باعثِ شستشویِ سخت‌ تر شود.

روشهای پخت قارچ انوکی

مراحل پختن قارچ انوکی با بادمجان

  • در مرحله اول پس از انتخاب و خرید قارچ انوکی سالم و تازه، آن ها را به طور کامل بشویید و مطمئن شوید که کاملا تمیز شده باشند. آن ها را در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی قارچ ها گرفته شود. نیازی به خرد کردن قارچ های انوکی نیست و به صورت دسته ای استفاده کنید، دقت کنید که قارچ های انوکی را در مرحله آخر باید اضافه کنید.
  • بادمجان‌ ها را آماده کنید. با توجه به اینکه سُرخ کردن بادمجان روغن زیادی نیاز دارد، بهتر است آن را بخارپز کنید. برای اینکه بادمجان‌ های شما بهتر و سریع‌ تر بخارپز شوند، می‌توانید بر روی آنها چند شیار ایجاد کنید. همچنین اگر طعم بادمجان کبابی را دوست دارید، به‌جای بخارپز کردن، می‌توانید آن را کباب کنید.
  • حالا یک ماهی تابه‌ ی نسبتاً بزرگ و دارای عمق کافی را انتخاب کرده، روی شعله قرار دهید. مقداری روغن درون تابه بریزید و صبر کنید تا گرم شود. بعد از آن پیاز، سیر، زنجبیل و فلفل را به روغن اضافه کرده و سرخ کنید.
  • شعله را بر روی متوسط قرار دهید. سپس سس سویا، شکر و اگر دوست دارید، مقداری آب انگور به ماهی تابه اضافه کنید و سپس بادمجان‌ هایی را که در مرحله‌ ی قبلی درست کردیده بودید، اضافه نمایید. حالا بادمجان‌ ها را هم سرخ کنید و صبر کنید تا قهوه‌ای رنگ شود.
  • عدس، سبزیجات دلخواه و قارچ انوکی را نیز در مرحله‌ ی آخر اضافه کنید و 5 دقیقه اجازه دهید تا مخلوط بپزد.
  • حالا غذای شما آماده است. این غذا حالت نودل مانند داشته و به‌ خاطر موادی که در آن به‌ کار رفته، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.
آموزش پخت و غذا با قارچ انوکی

جمع‌ بندی

قارچ‌ ها امروزه در رژیم‌ های غذایی متفاوت، کاربرد بسیار زیادی دارند. حتماً شما هم از قارچ در غذاهای مختلف استفاده کرده‌اید. اما نکته این است که علاوه بر قارچ دکمه‌ا ی و صدفی که استفاده از آنها در غذاها متداول است، انواع دیگری از قارچ نیز وجود دارد که شاید تا به حال در مورد آنها چیزی نشنیده باشید.

یکی از انواعِ آنها، قارچ انوکی است. این قارچ به‌خصوص در غذاهایِ کره‌ای، چینی و ژاپنی بسیار متداول است. مصرف قارچ انوکی با توجه به منابع تغذیه‌ای بسیار بالا، برای افراد مختلف بسیار مفید است. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ، در موردِ قارچ انوکی، نحوه‌ ی تهیه‌ ی آن و آموزش پختن یک غذای سالم و مفید با استفاده از قارچ انوکی را به طور کامل شرح دادیم.

نظر خود را بنویسید