آموزش صحیح خشک کردن قارچ

آموزش صحیح خشک کردن قارچ دکمه ای

آموزش صحیح خشک کردن قارچ

برای خشک کردن قارچ دکمه ای معمولا از روش های مختلفی استفاده می شود که ممکن است برخی از این روش ها ویتامین ها و مواد مغذی قارچ را از بین ببرد، از این رو در این مقاله، به آموزش صحیح خشک کردن قارچ دکمه ای می پردازیم. قارچ خشک در مقایسه با قارچ خام، نیاز به توجه در نگهداری و یا مصرف سریع ندارد و ماندگاری بالایی دارد.

قارچ خشک 

قارچ خشک در واقع همان قارچ تازه و سالم است که طی فرآیندی خشک می شود و به عنوان یکی از فرآورده های قارچ دکمه ای به مصرف می رسد. قارچ خشک شده نیز مانند سایر میوه های خشک، دوام و ماندگاری بالایی دارد و اگر به روش صحیح فرآیند خشک کردن آن انجام شده باشد تمامی خواص و ویتامین های قارچ تازه و سالم را دارا می باشد.

چرا باید قارچ را خشک کنیم؟

خشک کردن میوه و سبزیجات معطر همیشه مرسوم بوده است و یکی از علت هایی که مردم ترجیح می دهند مقداری از میوه و سبزیجات تازه را خشک کنند بالا بردن دوام و ماندگاری و همچنین در دسترس بودن در تمامی فصول سال است.

بیشتر مردم سبزیجات یا میوه هایی که فصلی هستند و در تمامی طول سال در دسترس نیستند را با فرآیند خشک کردن نگهداری می کنند. از این رو خشک کردن قارچ دکمه ای نیز بسیار مرسوم شده است.

قارچ دکمه ای فصلی نبوده و در تمامی طول موجود است اما به دلیل این که قارچ از جمله خوراکی های فاسد شدنی است که ماندگاری نسبتا پایینی دارد اکثرا برای مصرف همیشه و مداوم قارچ و استفاده از خواص آن می توانند قارچ را به صورت خشک شده مصرف نمایند.

آموزش خشک کردن قارچ دکمه ای

آموزش خشک کردن قارچ دکمه ای به روش طبیعی

برای خشک کردن قارچ خوراکی بهتر است در وهله اول از روش های طبیعی استفاده کنید تا تمامی خواص و مواد مغذی موجود در قارچ حفظ شود. البته انواع دستگاه های قارچ خشک کن نیز موجود می باشد که این کار را سریع تر انجام می دهد اما روش های طبیعی در حفظ مواد مغذی موثرتر خواهد بود.

برای خشک کردن قارچ خوراکی به روش طبیعی مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول

در مرحله اول برای خشک کردن قارچ، لازم است که از قارچ های دکمه ای سالم و تازه تهیه نمایید. اگر قارچ ها سالم باشد قطعا زمانی که خشک می شود طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

مرحله دوم

در مرحله بعدی پس از انتخاب قارچ تازه و سالم، به طور کامل آن ها را بشویید تا هر گونه آلودگی روی سطح قارچ موجود می باشد پاک شود و پس از آن اجازه دهید تا آب قارچ ها گرفته شود.

مرحله سوم

برای خشک کردن قارچ ها هم می توانید قارچ را به صورت کامل خشک کنید هم می توانید قارچ ها را اسلایس یا ورقه ورقه کنید، معمولا برای این که قارچ ها بهتر خشک شوند و راحت تر قابل استفاده باشد قارچ ها را ورقه ورقه می کنند.

مرحله چهارم

یک پارچه یا دستمال تمیز بردارید و یک نقطه سایه آفتاب از منزل خود را انتخاب کنید و پارچه را در آن مکان قرار دهید. دقت کنید که بهتر است مکانی که برای خشک کردن قارچ ها انتخاب می کنید سایه آفتاب باشد، اگر آفتاب مستقیم داشته باشد در روزهای اول موجب از بین رفتن قارچ ها می شود.

مرحله پنجم

قارچ های ورقه ورقه شده را با فاصله بروی پارچه قرار دهید و اجازه دهید که مرور زمان خشک شوند، پس از حدود یک الی دو هفته قارچ ها کاملا خشک می شوند و می توانید قارچ های خشک شده را مصرف نمایید.

آموزش نحوه خشک کردن قارچ خوراکی دکمه ای

نظرات (1)

الینا

ممنون از آموزش‌تون
موفق باشید

نظر خود را بنویسید