اثر مصرف قارچ در پیشگیری از کرونا

قارچ و کرونا

اثر مصرف قارچ در پیشگیری از کرونا

در روزهای اخیر خطر ابتلا به بیماری کرونا به یکی از مسائل مهم دنیا تبدیل شده است و در ایران نیز همه هم میهنان عزیز را دچار نگرانی کرده است.

از این رو در این مقاله سعی می شود به بررسی اثر مصرف قارچ در پیشگیری از کرونا پرداخته شود.

کرونا چیست؟

ویروس کرونا با نام علمی Coronaviruses  شامل خانواده بزرگی از بیماری ها می باشد که از عامل بیماری سرما خوردگی تا سارس را شامل می شود.

این ویروس در پستانداران و پرندگان شیوع داشته است. تا به حال حدود 7 کرونا ویروس انسانی کشف شده است.

آخرین نوع کشف شده از این بیماری در سال 2019 و از شهر ووهان چین آغاز و به مرور به سایر نقاط کره زمین از جمله ایران گسترش یافت.

از آنجا که این بیماری می تواند تبعات جانی داشته باشد رعایت برخی نکات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بسیار ضروری می باشد.

علاوه بر رعایت نکات بهداشتی همچون شستشوی دائم دستان، جلوگیری از برخورد دست آلوده به چشم، دهان و بینی و سایر نکات بهداشتی، تقویت سیستم دفاعی بدن نیز یکی دیگر از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا می باشد.

در واقع چنانچه سیستم دفاعی بدن به قدر کافی قوی باشد بدن توانایی مقابله بیشتری با این بیماری را داشته و خطر آسیب جدی به بدن از بین خواهد رفت.

یکی از مواد غذایی تأثیر گذار بر افزایش سیستم دفاعی بدن قارچ خوراکی می باشد.

corona virous parsigharch

 اثر مصرف قارچ در پیشگیری از کرونا

خرید قارچ و مصرف آن می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها به خصوص بیماری های مرتبط با سیستم دفاعی بدن همچون ویروس کرونا جلوگیری کند.

سیستم دفاعی بدن از ﺳﻠﻮل ﻫﺎی ﺗﺨﺼﺺ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ وﺟﻮد آﻣﺪه که وظیفه شناسایی سلول های بیگانه همچون ویروس، میکروب، باکتری، انگل و سایر سلول های خطرناک و از بین بردن این سلول ها را دارد.

در واقع اگر سیستم ایمنی بدن در حالت نرمال باشد و بدن دچار نقص ایمنی نباشد هر سلول بیگانه ای سریعأ توسط دستگاه ایمنی بدن شناسایی و قبل از آسیب رساندن به بدن از بین می رود.

سیستم دفاعی بدن برای کارکرد بهینه به برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیاز مند است.

قارچ خوراکی از مواد غذایی است که به دلیل داشتن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در تقویت سیستم دفاعی بدن نقش بسیار مهمی دارد.

تازگی قارچ-پارسی قارچ

از جمله مواد موجود در قارچ که در تقویت سیستم دفاعی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا موثر است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قارچ حاوی مقدار قابل قبولی از ویتامین D می باشد.
  • ویتامین های خانواده B در قارچ به مقدار کافی وجود دارد.
  • قارچ خوراکی حاوی ویتامین Aو E می باشد.
  • ویتامین C موجود در قارچ در حد قابل قبولی است.
  • قارچ از جمله مواد غذایی است که حاوی سلنیوم است.
  • قارچ مقدار قابل توجهی آهن و روی دارد.

علاوه بر این اثر مصرف قارچ در پیشگیری از کرونا به دلیل داشتن ترکیبات پلی ساکاریدی و تاثیر در رفع آلودگی های ویروسی، باکتریایی، قارچی و کاهش مقاومت ویروس ها و باکتری ها و قارچ ها در برابر آنتی بیوتیک های رایج نیز می باشد.

برای تأمین مواد مورد نیاز بدن و افزایش سیستم ایمنی لازم است که این ماده غذایی به صورت روزانه در سبد خوراک خانوار قرار گیرد.

خرید آنلاین قارچ از فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ

با توجه به شرایط موجود و لزوم عدم خروج از منزل فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ آماده خدمت رسانی و فروش قارچ به صورت اینترنتی و تلفنی می باشد.

قابل ذکر است تمامی محصولات خریداری شده در محل مورد نظر تحویل داده می شود.

محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ از برندهای معتبر و دارای گواهی بهداشت تهیه و به فروش می رسد.

برای خرید تلفنی از فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ با واحد فروش تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید