پرفروش ترین قارچ های خوراکی

پرفروش ترین قارچهای خوراکی

پرفروش ترین قارچ های خوراکی

پرفروش ترین قارچ های خوراکی آن دسته از قارچ هایی هستند که سالانه تولید بالایی در کشور دارند و به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرند. قارچ یکی از خوراکی‌های سالم و سرشار از فواید است که در تهیه بسیاری از غذاها کاربرد دارد. تنوع قارچ خوراکی بسیار زیاد است. حدود ۲۰ نوع از مشهورترین آن ها برای مصرف خوراکی و دارویی کشت می‌شود.

قارچ از جمله محصولاتی است که باید به صورت تازه و در طی چند روز مصرف شود، هرچه زمان مصرف قارچ طولانی تر شود کیفیت آن کاهش پیدا می کند. با توجه به شرایط نگهداری قارچ نمی‌توان انتظار داشت که این محصول دائما و به راحتی در دسترس ما باشد. به همین دلیل فقط برخی از انواع قارچ خوراکی که تحت شرایط کنترل شده کشت می‌شوند، همیشه در بازار موجود هستند. پرفروش‌ ترین قارچ‌ های خوراکی نیز، به همین علت انتخاب می‌شوند.

از میان انواع قارچ های خوراکی، هر نوع قارچی تحت شرایط کنترل شده مخصوص به خود قابل کشت می باشد. قارچ با خواص فراوانی که دارد مصرف آن در طولانی مدت می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. البته هر قارچ خوراکی خاصیت درمانی ویژه‌ خود را دارد. قارچ گونه‌های بسیاری دارد و لازم است با انواع قارچ خوراکی و قارچ سمی آشنا شد تا از مصرف گونه های سمی آن جلوگیری شود. برای شناختن رایج ‌ترین قارچ‌ های مصرفی و پرطرفدارترین آن‌ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

خواص قارچ های خوراکی چیست؟

قارچ‌های خوراکی منبع خوبی از فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده هستند، اما معمولا دارای کالری نسبتا پایینی هستند.

قارچ‌ها حاوی ویتامین D، ویتامین B1 ،B2 تا B6، سلنیوم و آنتی اکسیدان‌ هایی هستند که از پوست محافظت کرده و بسیار برای پوست مفید می باشد.

قارچ‌ها برای طعم بی‌نظیر و مزایایی که برای سلامتی دارند، بسیار محبوب بوده و سرشار از مواد مغذی هستند.

قارچ‌های خوراکی ارزش غذایی خوبی دارند. اما راه استفاده از این خواص تنها انتخاب صحیح و درست قارچ است.

پرفروش ترین قارچ های خوراکی کدامند؟

ما در این لیست می‌خواهیم به معرفی قارچ‌ های خوراکی پر مصرف در ایران بپردازیم که جزء پرفروش‌ ترین قارچ‌ های خوراکی در کشور نیز به حساب می‌آیند. قطعاً اولین قارچ این لیست قارچ دکمه ای سفید است.

قارچ سوپر اسلایس

1- قارچ دکمه ای سفید

هنگامی که اسم قارچ را می‌شنویم بدون شک، تصویر قارچ دکمه ای در ذهن ما نقش می‌بندد. این قارچ که به قارچ سفید نیز معروف است، از ارزان‌ترین و پر طرفدارترین قارچ‌ های خوردنی است. قارچ دکمه ای سفید به آسانی در هر سوپر مارکت یا میوه فروشی یافت می‎ شود و همه با آن آشنا هستیم.

بیشترین کاربرد قارچ دکمه‌ای سفید، در انواع سوپ، اسنک، پیتزا و غذاهایی نظیر این است. البته نوع کبابی و سوخاری آن نیز بسیار خوشمزه است. بافت قارچ دکمه ای سفید، گوشتی، صاف و محکم است. نکته جالب در رابطه با این قارچ این است که قارچ دکمه‌ای اگر در طبیعت رشد کرده باشد، کاملاً سفید نیست و قارچی که در سالن های قارچ کشت می‌شود بافتی کاملاً محکم و رنگ سفید دارد.

اگر شناخت کاملی از قارچ‌ ها ندارید، بهتر است با پرفروش ترین قارچ های خوراکی آشنا شوید و قارچ های خوراکی را از فروشگاه‌ های معتبر خریداری کنید. قارچ دکمه ای که یکی از اصلی ترین و پرفروش ترین قارچ های خوراکی به حساب می آید معمولا به صورت بسته بندی و فله ای عرضه می شود که سلامت و بهداشت قارچ های بسته بندی بالاتر است. در زمان خرید قارچ دکمه ای باید دقت کنید که رنگ آن کاملا سفید باشد، بافت محکم و منسجمی داشته باشد و زیر کلاهک آن کاملا بسته باشد. سعی کنید در زمان خرید قارچ دکمه ای به این نکته توجه کنید که قارچ لکه دار نباشد. لکه های موجود در قارچ نشانه ای از کاهش کیفیت قارچ می باشد.

خرید قارچ دکمه ای سفید

قارچ دکمه ای دایکات 4 کیلوگرمی

448,000 تومان
قارچ دکمه ای سفید جعبه ای 4 کیلوگرمی یکی دیگر از از محصولات قارچ خوراکی دکمه ای می باشد که در بسته بندی جعبه ای عرضه می گردد و نسبت به قارچ های دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد. محصول قارچ دکمه ای جعبه ای 4 کیلوگرمی باتوجه به کیفیتی که دارد مناسب برای صادرات و ارسال قارچ به کشورهای دیگر می باشد. وزن قارچ دکمه ای سفید جعبه…

قارچ دکمه ای دایکات 3 کیلوگرمی

336,000 تومان
قارچ دکمه ای جعبه ای 3 کیلوگرمی (دایکات) از محصولات عمده ای شرکت های تولید و پرورش قارچ خوراکی می باشد که در بسته بندی های قارچ دایکات از باکیفیت ترین قارچ های سوپر و ممتاز قرار داده می شود. قارچ ها با دقت بالا و به صورت دستچین شده انتخاب شده اند. قارچ دکمه ای دایکات 3 کیلوگرمی بسته بندی شیک و مناسبی دارد و جزء محصولات قارچ های…
قارچ بسته بندی

قارچ دکمه ای بسته بندی 800 گرمی

99,000 تومان
یکی از محصولات پر طرفدار شرکت های تولید و پرورش قارچ، قارچ های بسته بندی شده هستند. قارچ دکمه ای بسته بندی 800 گرمی از قارچ های سوپر دستچین شده که از ممتاز ترین کیفیت های قارچ به حساب می آیند. حداقل مقدار خرید قارچ بسته بندی 800 گرمی از فروشگاه پارسی قارچ، 5 بسته در نظر گرفته شده است. قارچ های بسته بندی شده مناسب برای مصارف خانگی و…
قارچ بسته بندی 400 گرمی

قارچ دکمه ای بسته بندی 400 گرمی

45,000 تومان
قارچ دکمه ای بسته بندی در ظروف مخصوص بسته بندی پلی پروپیلین یا پلی استایرن عرضه می گردد و داخل آن از قارچ سوپر با کیفیت بالا پر می شود. ظروفی که برای قارچ بسته بندی استفاده می شوند حجم های مختلفی دارند و در انواع 200، 400، 800 و 1000 گرمی تولید می شوند. تمامی قارچ هایی که در بسته بندی قرار داده می شوند دستچین هستند و تقریبا…

قارچ دکمه ای بسته بندی 1000 گرمی

112,000 تومان
یکی دیگر از محصولات قارچ بسته بندی فروشگاه پارسی قارچ، قارچ دکمه ای 1000 گرمی است که از برترین و ممتازترین قارچ های دکمه ای سفید تهیه شده است. قارچ بسته بندی 1000 گرمی را می توانید برای مصرف روزانه قارچ تهیه نمایید و یا به صورت عمده برای مصارف فروشگاه ها و سوپر مارکت ها تهیه نمایید. قارچ های دکمه ای که برای ظروف بسته بندی انتخاب می شوند…

قارچ دکمه ای سبدی سوپر

شروع از : 540,000 تومان
قارچ دکمه ای سبدی سوپر در سبدهای پلاستیکی با وزن های مختلف از محصولات قارچ عمده ای می باشد که باتوجه به درجه کیفیت بالای آن با قیمت عمده در فروشگاه پارسی قارچ به فروش می رسد. حداقل مقدار خرید این محصول از فروشگاه پارسی قارچ، یک سبد قارچ سوپر می باشد. قارچ دکمه ای از لحاظ درجه کیفیت به انواع قارچ سوپر، قارچ درجه یک، درجه دو و درجه…

قارچ دکمه ای سبدی درجه یک

736,000 تومان
قارچ دکمه ای سبدی درجه یک از قارچ های دکمه ای با کیفیت است که به صورت دستچین در سبدهای پلاستیکی با وزن های مختلف در فروشگا پارسی قارچ به فروش می رسد. حداقل مقدار خرید برای قارچ دکمه ای درجه یک، یک سبد قارچ می باشد. قارچ های دکمه ای به درجه کیفیت های سوپر، درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم بندی می شوند. بین کیفیت های…

قارچ دکمه ای سبدی درجه دو

شروع از : 546,000 تومان
قارچ دکمه ای سبدی درجه دو از قارچ های خوراکی با درجه کیفیت متوسط است. قارچ دکمه ای درجه دو در وزن های مختلف و معمولا فقط  در سبدهای پلاستیکی بسته بندی می شود. قارچ هایی که به صورت فله ای در سبد های پلاستیکی بسته بندی می شوند نسبت به قارچ های کارتنی قیمت مناسب تری دارند. برای بسته بندی قارچ درجه دو در سبد، چند لایه کاغذ یا…

قارچ دکمه ای جعبه ای 5 کیلوگرمی

550,000 تومان
قارچ دکمه ای جعبه ای 5 کیلوگرمی در جعبه های کارتنی از سری محصولات قارچ عمده ای شرکت پارسی قارچ می باشد که داخل کارتن ها از قارچ های سوپر پر می شود. معمولا بسته بندی های کارتنی قارچ نسبت به بسته بندی های سبدی از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار هستند. قارچ های کارتنی مشکلات قارچ های سبدی از جمله هواخور شدن، باز شدن روزنامه سبدها و یا شکسته…

2- قارچ قهوه‌ای

یک نکته جالب در رابطه با این قارچ این است که قارچ قهوه‌ای همان قارچ سفید است. این قارچه بالغ‌ تر شده است و آن را دیر‌تر چیده‌اند. نه اینکه آن را چیده باشند و کهنه شده باشد؛ زیرا که قارچی که مدت زیادی از چیدن آن گذشته باشد، قابل مصرف نیست. به طور کلی قارچه دکمه‌ ای غیر وحشی در ابتدا کاملا سفید است (قارچ سفید)؛ کمی که بالغ شود قهوه‌ای می‌شود (قارچ قهوه‌ای). همچنین در صورت بالغ شدن بیشتر، قهوه‌ای‌ تر و بزرگ‌ تر می‌شود (قارچ پورتوبلو).

بنابراین هر سه قارچ دکمه‌ ای هستند. طعم و بافت هر سه نوع قارچ دکمه‌ ای، مشابه هم است. کلاهک این قارچ تیره بوده و تا حدودی مایل به شاه بلوطی است. البته ساقه آن مایل به سفید است. کلاهک آن کرکی‌ تر از قارچ سفید است، اما همچنان صاف و گرد است. نکته‌ مهم و قابل توجه این است که در قارچ قهوه‌ا ی کلاهک باید بسته باشد و تیغه‌ های آن دیده نشود. همچنین در صورت برش زدن مقطع آن، درون آن باید کاملاً سفید باشد.

3- قارچ پورتوبلو

قارچ پورتوبلو از جمله قارچ های دکمه ای است که یک مرحله از رشد قارچ قهوه‌ ای را رد کرده است. کلاهک قارچ پورتوبلو نیز بزرگ و باز می باشد. تیغه‌های زیر کلاهک آن کاملاً نمایان بوده اما انسجام خود را حفظ می‌کند. طعم آن، قوی‌ تر از قارچ سفید است اما همچنان گوشتی و آبدار است.

این نوع قارچ برای گریل، کباب کردن و برشته کردن بسیار مناسب است، اما شکل ظاهری آن در غذاهایی همچون سوپ ظاهر زیبایی ندارد. در واقع می‌ توان گفت این نوع قارچ‌ ها از گونه های قارچ‌ دکمه‌‌ ای هستند. قطر آن‌ ها بزرگ‌ تر از قارچ‌ های دکمه‌ ای بوده و از نظر غذایی بسیار غنی هستند. قارچ پورتوبلو بسیار لذیذ و خوشمزه است و از جمله قارچ های مفید به حساب می آید که مواد مغذی فراوانی را در خود جای داده است. به طور مثال در ۱۰۰ گرم از این قارچ:

  • ۲۰ درصد مس
  • ۱۵ درصد پنتوتنیک اسید
  • ۲۸ درصد ریبوفلاوین
  • ۲۳ درصد نیاسین
  • ۱۶ % سلنیوم
  • و ۱۴% پتاسیم وجود دارد.
Types of best-selling mushrooms

4- قارچ قیفی

ظاهر این نوع قارچ بسیار زیبا است و با رنگ‌ های زرد و طلایی شبیه به یک قیف یا گل نیلوفر می‌باشد. یک تو رفتگی در قسمت کلاهک این قارچ وجود دارد که رنگ آن زرد روشن است. این نوع قارچ به صورت وحشی در اروپا و یا حاشیه دریای خزر می روید.

اگر به مازندران سفر کرده باشید باید این را بدانید که مردم مازندران به این قارچ، زرد کیجا می‌ گویند. قارچ قیفی در سوپر مارکت‌ ها یافت نمی‌ شود، اما می‌ توان آن را در بازار‌ های محلی مازندران یافت. قارچ قیفی یکی از پرفروش‌ ترین قارچ‌ های خوراکی است که طعمی شیرین و فلفلی دارد.

قارچ قیفی گوشتی بوده و نسبت به انوع قارچ‌ های دیگر ملایم تر است. این نوع قارچ نسبت به سایر قارچ‌ ها دوام بیشتری دارد. قارچ قیفی کهنه معمولاً طعمی مانند طعم فلز به خود می‌ گیرد. پس همیشه قبل از خرید تکه‌ ای خام آن را امتحان نمایید؛ اگر طعم فلز مانند داشت، قارچ تازه نیست. قارچ قیفی در بسیاری از غذا های محلی فرانسوی‌ ها و استرالیایی‌ ها وجود دارد .قیمت این نوع قارچ نسبت به ۳ نوع اول، گران‌ تر است.

5- قارچ شاه صدف

قارچ شاه صدف که به قارچ ارینجی هم معروف است ساقه‌ ای بلند و ضخیم دارد ولی کلاهک آن نسبت به ساقه‌ اش کوچک است. این نوع قارچ کاملاً طعم گوشت داشته و به همین دلیل گیاه‌ خواران و افرادی که رژیم‌ های گیاهی دارند، از این نوع قارچ به جای گوشت استفاده می‌ کنند. این گیاه را می‌ توان در انواع فروشگاه‌ های معتبر پیدا کرد.

6- قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه یکی دیگر از پرفروش ترین قارچ های خوراکی است که دارای دو نوع وحشی و پرورشی می باشد که نوع پرورشی آن در ایران نیز قابل تهیه است. البته قیمت قارچ شیتاکه نسبت به تمام قارچ‌هایی که نام بردیم بالا تر است، ولی با این حال ارزش غذایی و خواص درمانی بسیار دارد و محبوبیت آن نیز به همین دلیل است.

لبه‌ های قارچ شیتاکه به سمت زیر کلاهک پیچ خورده است و کلاهک آن نسبت به ساقه باریکش، بزرگ‌تر است. قارچ شیتاکه اندازه‌ های متفاوتی دارد، آن‌ هایی که درشت‌ ترند طعم قوی‌ تر و بافت سفت‌ تری دارند. به صورت کلی هرچه قارچ شیتاکه کوچک‌ تر باشد، طعم آن بهتر است.

ساقه این نوع قارچ خشک و زمخت است و باید آن را قبل پختن جدا کنید. البته می‌ توانید ساقه‌ های آن را دور نریزید و برای مزه‌ دار کردن آب گوشت یا مرغ از آن استفاده کنید. در سوپ و نودل طعم خوبی دارد. اما پیشنهاد ما به شما این است که این قارچ را به صورت سرخ کرده نیز امتحان کنید؛ شیتاکه سرخ شده طعم لذیذی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین و پرفروش‌ ترین قارچ های خوراکی موجود در بازار را معرفی کنیم اما نکته کلی که باید در رابطه با قارچ های خوراکی بدانید این است که، حتما قبل از مصرف هر گونه قارچ، از غیر سمی بودن آن مطمئن شوید. همچنین بهتر است برای درست کردن قارچ کبابی یا سوخاری از قارچ های کوچکتر استفاده کنید و برای درست کردن غذاهایی مانند قارچ شکم‌ پر، قارچ‌ های پهن و بزرگ تر را خریداری کنید.

برای خرید آنلاین انواع قارچ خوراکی تازه از فروشگاه پارسی قارچ از طریق لینک زیر می توانید اقدام کنید.

خرید انواع قارچ خوراکی تازه

قارچ صدفی بسته بندی

قارچ صدفی بسته بندی 200 گرمی

30,000 تومان
قارچ صدفی از انواع قارچ های خوراکی با طعم و مزه بسیار دلپذیر و متفاوت می باشد. این قارچ که در انواع رنگی و سفید موجود می باشد دارای خواص دارویی و درمانی بسیار بالایی می باشد. از قارچ صدفی می توان در انواع غذاها، خورشت ها و فست فودها استفاده کرد. همچنین باتوجه به ویتامین و پروتئین بالایی که قارچ صدفی دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای کودکان…
قارچ صدفی بسته بندی

قارچ صدفی بسته بندی 400 گرمی

50,000 تومان
قارچ صدفی از جمله قارچ های خوراکی است که خواص و فواید فراوانی دارد. قارچ صدفی بسته بندی شده در ظرف های 200، 400 و 800 گرمی عرضه می گردد. برای خرید قارچ صدفی بهتر است تازه به تازه خرید  کنید و به اندازه مصرف روزانه، قارچ صدفی تهیه کنید. ماندگاری قارچ صدفی نسبت به قارچ دکمه ای بالاتر است و طعم آن با قارچ دکمه ای متفاوت است. بافت…

قارچ دکمه ای ریز سبدی 8 کیلوگرمی

840,000 تومان
قارچ دکمه ای سفید ریز یکی دیگر از محصولات قارچ دکمه ای سفید می باشد که به دلیل سایز نسبتا ریز آن به قارچ ریز یا قارچ سوخاری نامیده می شود. از قارچ های ریز دکمه ای می توان برای تهیه انواع ترشی قارچ، کنسرو قارچ، قارچ بلنچ شده کامل و قارچ سوخاری شده استفاده نمود. برای مصرف قارچ دکمه ای ریز نیازی به برش و اسلایس کردن قارچ ها…

قارچ دکمه ای ریز سبدی 5 کیلوگرمی

525,000 تومان
قارچ دکمه ای سفید ریز (قارچ سوخاری) به قارچ هایی با سایز نسبتا ریز گفته می شود که مناسب برای ترشی قارچ یا قارچ سوخاری می باشند. برای مصرف قارچ ریز نیاز به برش زدن قارچ ها نیست و بهتر است به صورت کامل استفاده شود. از قارچ ریز برای تهیه قارچ های سوخاری شده، ترشی قارچ و غذاهایی همچون سوپ قارچ استفاده می گردد. مصرف قارچ ریز باتوجه به…

قارچ دکمه ای ریز سبدی 10 کیلوگرمی

1,050,000 تومان
قارچ دکمه ای ریز از محصولات تولید شده در واحدهای پرورش قارچ می باشد و از جمع آوری قارچ های ریز قبل از رشد بیشتر تهیه می شود. این محصول در فست فودها برای تهیه قارچ سوخاری و همچنین در تهیه ترشی قارچ و قارچ بلنچ شده کامل مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ ریز نسبت به قارچ های معمولی از سایز کوچک تری برخوردار است به همین خاطر بهترین…

نظر خود را بنویسید