عوامل موثر بر قیمت قارچ

عوامل موثر بر قیمت قارچ

عوامل موثر بر قیمت قارچ

قارچ خوراکی و به خصوص قارچ دکمه ای در ایران از مواد غذایی پر مصرف می باشد و عوامل موثر بر قیمت قارچ می تواند بازار خرید و فروش قارچ را تحت تآثیر قرار دهد.

قارچ خوراکی علاوه بر استفاده و مصرف خانگی در بسیاری از صنایع غذایی همچون صنایع سوسیس و کالباس، صنایع کنسرو سازی و غذای آماده، رستوران ها، فست فود ها و کافی شاپ ها به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع قارچ یکی از مواد اولیه بسیار مهم در صنایع غذایی محسوب می شود. از این رو قیمت قارچ می تواند بر قیمت نهایی و تمام شده مواد غذایی فرآوری شده همچون سوسیس، کالباس، کنسرو و قیمت قارچ بلنچ شده موثر باشد.

علاوه بر این قیمت قارچ در قیمت نهایی غذاهای عرضه شده در فست فودها، رستوران ها و کافی شاپ ها نیز موثر می باشد. از این رو بررسی عوامل موثر بر قیمت قارچ می تواند حائز اهمیت باشد.

عوامل موثر بر قیمت قارچ

عوامل موثر بر قیمت قارچ می تواند بسیار متعدد و متفاوت باشد که در ادامه مطلب به برخی از این عوامل اشاره خواهد شد:

قیمت نهاده های تولید قارچ

در پروسه ی پرورش قارچ برخی از مواد اولیه در هر دوره کشت احتیاج به تأمین داشته و افزایش قیمت این مواد می تواند بر افزایش قیمت قارچ تأثیر گذار باشد. این مواد شامل کمپوست، خاک پوششی، اسپان یا بذر، سموم و آفت کش و … می باشند.

1-کیفیت و نوع بسته بندی قارچ

واضح است که کیفیت و نوع  بسته بندی قارچ عرضه شده ازعوامل بسیار مهم در تعیین قیمت قارچ می باشند. در واقع هر چه کیفیت قارچ عرضه شده بالاتر باشد قیمت تعیین شده نیز بالاتر می رود.

علاوه بر این بسته به اینکه قارچ به صورت فله ای یا بسته بندی عرضه گردد قیمت آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی قیمت قارچ بسته بندی از قیمت قارچ فله ای بیشتر می باشد.

2- انرژی و سوخت مورد نیاز در پرورش قارچ

تنظیم دما، رطوبت و نور در سالن های پرورش قارچ امری بسیار مهم در پروسه تولید است و افزایش قیمت و بهای انرژی می تواند از عوامل مهم و تأثیر گذار در قیمت خرید قارچ باشد.

3- قیمت ظروف بسته بندی قارچ

پکینگ و بسته بندی قارچ و افزایش قیمت این ظروف (ظروف پلی پروپیلن، ظروف پلی استایرن، سبد و جعبه های مقوایی بسته بندی قارچ) می تواند از عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید قارچ باشد.

4- میزان تولید قارچ

معمولأ افزایش میزان تولید بیش از تقاضای بازار و افزایش میزان محصول می تواند منجر به کاهش قیمت نهایی قارچ گردد. در واقع قیمت فروش قارچ با کاهش تولید رابطه مستقیم دارد.

5-میزان خرید قارچ

علاوه بر میزان تولید مقدار تقاضای قارچ در بازار نیز می تواند بر قیمت فروش قارچ تأثیر گذار باشد. در واقع با افزایش تقاضا مقدار محصول موجود در بازار کاهش یافته و قیمت فروش قارچ افزایش می یابد.

6-سایر عوامل موثر بر قیمت خرید قارچ

علاوه بر عوامل ذکر شده حضور یا عدم حضور کارخانه تولید و پرورش قارچ در منطقه، دسترسی آسان به تأمین قارچ، هزینه حمل و نقل، شرایط کلی بازار و … می تواند بر قیمت نهایی قارچ تاثیر گذار باشد.

قیمت قارچ در فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ

فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ با هدف دسترسی آسان به انواع قارچ خوارکی، کمک به رونق تولید، حمایت از حقوق مصرف کننده و تعدیل قیمت قارچ در بازار با کاهش چرخه تولید تا مصرف تاسیس گردید.

قیمت قارچ و انواع محصولات مرتبط با قارچ عرضه شده در فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ طبق مصوبات انجمن قارچ و به قیمت درب کارخانه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت خرید قارچ از فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ

با دفتر فروش پارسی قارچ تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید