طرز تهیه مربا قارچ دکمه ای

طرز تهیه مربا قارچ دکمه ای

طرز تهیه مربا قارچ دکمه ای

مربا قارچ از جمله مرباهای مقوی، لذیذ و البته متفاوت است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. مربا قارچ دکمه ای سرشار از ویتامین و پروتئین است و مصرف آن در وعده صبحانه برای بدن بسیار مفید است، همچنین مصرف مربا قارچ می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و از این رو به عنوان میان وعده سالم و مغذی برای کودکان و ورزشکاران توصیه می شود. باتوجه به اینکه مربا قارچ بسیار مورد توجه قرار گرفته است و اکثرا به دنبال دستور تهیه و پخت مربا قارچ خانگی هستند، قصد داریم در این مقاله طرز تهیه مربا قارچ دکمه ای را آموزش دهیم.

مواد لازم برای پخت مربا قارچ خانگی

قارچ به مقدار لازم (ترجیحا قارچ های ریز و یک اندازه)

شکر

گلاب

دارچین

لیمو ترش

هل

زعفران

دستور تهیه و پخت مربا قارچ خانگی

طرز تهیه مربا قارچ دکمه ای

1- در مرحله اول قارچ های دکمه ای که تهیه نموده اید را به طور کامل بشویید و با دستمال نخی پاک کنید.

2- یک قابلمه را از آب پر کنید و بروی حرارت قرار دهید تا به جوش آید، پس از این که آب جوش آمد قارچ ها را به مدت 3 تا 6 دقیقه درون آب جوش بریزید تا مقداری پخته شده و نرم شوند.

3- پس از این که قارچ ها نرم شدند از قابلمه خارج کنید و  اجازه دهید تا کمی سرد شوند.

4- شکر را کاملا در آب حل کنید و بروی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود.

5- قارچ های پخته شده را به ترکیب شکر و آب که غلیظ شده و بروی حرارت است اضافه کنید و مقداری آب بیشتر به قابلمه اضافه کنید.

6- اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت قارچ ها درون مخلوط آب و شکر بروی حرارت ملایم قرار بگیرند تا کاملا شیرینی شکر به داخل بافت قارچ نفوذ کند.

7- پس از حدود سه ساعت طعم و مزه قارچ ها را تست کنید که کاملا پخته، نرم و شیرین شده باشند.

8- در مرحله آخر برای طعم دار کردن مربا قارچ می توانید بستگی به سلیقه خودتان زعفران، هل، گلاب، دارچین و… را به مربا اضافه کنید.

9- پس از این که طعم دهنده ها را اضافه کردید برای این که مربا قارچ دکمه ای شکرک نزند چند قطره آب لیمو ترش به مربا اضافه کنید و شعله را خاموش کنید.

10- اجازه دهید تا مربا کاملا خنک شود، پس از این که خنک شد می توانید مربا قارچ آماده شده را درون ظرف های مخصوص مربا بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

روش تهیه مربا قارچ دکمه ای

فواید مصرف مربا قارچ

جلوگیری از بیماری های قلبی 

قارچ کالری بسیار پایین دارد و با کاهش کلسترول و چربی های مضر بدن در جلوگیری از بیماری های قلبی و دیابت تاثیرگذار است.

کاهش عفونت ها

آنتی اکسیدان و آنتی بیوتیک های طبیعی موجود در قارچ از عفونت های مختلف در بدن جلوگیری می کند.

تامین انرژی مورد نیاز بدن

قارچ دکمه ای سفید سرشار از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، آهن، سلنیوم و … می باشد از این رو استفاده از قارچ در تهیه مربا می تواند خواص و فواید فراوانی داشته باشد. قارچ دکمه ای باوجود ویتامین های فراوانی که دارد نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز بدن دارد و مصرف آن می تواند خستگی های مفرط و کمبود انرژی را درمان کند.

افزایش استحکام استخوان ها

قارچ سرشار از ویتامین دی، کلسیم و فسفر است که در افزایش استحکام استخوان ها نقش مهمی دارد. مصرف قارچ و تهیه مربا قارچ می تواند جایگزین خوبی برای مرباهای مضر و صنعتی باشد.

منبع غنی از آهن

قارچ سرشار از آهن است و منبع غنی از آهن به حساب می آید از این رو مصرف قارچ به صورت روزانه در کنار وعده های غذایی مختلف می تواند به درمان کم خونی و کمبود آهن کمک کند.

موارد مصرف قارچ

قارچ دکمه ای به صورت خام، قارچ کبابی، قارچ آبپز، ترشی قارچ و یا طبخ قارچ در انواع غذاهای فست فود و یا حتی خورشت ها قابل مصرف می باشد. اما باتوجه به این که قارچ ذاتا مزه و طعم خاصی ندارد از این رو برای آن دسته از افرادی که نسبت به مصرف قارچ انگیزه ندارند می توان با طعم دار کردن قارچ به شکل مربا قارچ انگیزه مصرف قارچ را بیشتر کرد.

یکی از بهترین راه های طعم دار کردن قارچ دکمه ای سفید، درست کردن مربا با قارچ است که علاوه بر طعم خوشمزه و لذیذش می تواند خواص فراوانی برای بدن داشته باشد.

خرید قارچ تازه برای پخت مربای قارچ 

جهت خرید قارچ تازه و سالم برای تهیه مربای قارچ می توانید به فروشگاه پارسی قارچ مراجعه نمایید. پارسی قارچ انواع قارچ دکمه ای را در بسته بندی های مختلف به صورت فله ای و کیلویی در وب سایت فروشگاهی خود عرضه می نماید. از این رو می توانید به صورت آنلاین انواع قارچ، ترشی قارچ، مربا قارچ، قارچ سوخاری و تمامی محصولات مرتبط با قارچ را سفارش دهید و در محل موردنظرتان دریافت نمایید.

نظر خود را بنویسید