دستور تهیه انواع ترشی قارچ

دستور تهیه انواع ترشی قارچ

دستور تهیه انواع ترشی قارچ

ترشی قارچ از جمله ترشی های خوشمزه و خوش خوراک است که به روش های مختلف و در طعم های متفاوت تهیه می شود. در این مقاله قصد داریم دستور تهیه انواع ترشی قارچ خانگی و ساده را آموزش دهیم. قارچ دکمه ای سرشار از پروتئین و ویتامین است و قرار دادن آن در برنامه غذایی مفید خواهد بود، از این رو مصرف قارچ به صورت تازه و یا مصرف ترشی قارچ در کنار غذا می تواند یک چاشنی لذیذ و سرشار از خواص باشد.

ترشی قارچ مخلوط

برای تهیه ترشی قارچ مخلوط خانگی و خوشمزه، در ابتدا سعی کنید قارچ تازه و سالم خریداری کنید. در تهیه ترشی قارچ به دلیل این که از قارچ به میزان بیشتری استفاده می شود و تمرکز ترشی بروی قارچ است، بهتر است بهترین قارچ های ریز و تازه را برای تهیه ترشی در نظر بگیرید.

مواد لازم برای ترشی قارچ مخلوط

قارچ ریز تازه

فلفل دلمه

گل کلم

هویج

سیر

سرکه

روغن زیتون

ادویه های لازم (نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه، آویشن و…)

آموزش درست کردن ترشی قارچ دکمه ای

طرز تهیه ترشی قارچ مخلوط

مرحله اول

قارچ تازه را ابتدا با یک دستمال مرطوب پاک نمایید و بعد داخل آبکش ریخته و خوب بشویید. بهتر است برای تهیه ترشی قارچ، از قارچ های ریز استفاده کنید و لازم نیست که قارچ ریز را برش بزنید، قارچ های سایز کوچک را به طور کامل داخل ترشی استفاده کنید. بعد از شستشو، قارچ ها را داخل قابلمه ریخته و با حرارت ملایم اجازه دهید تا نیمه پز شوند.

مرحله دوم

پس از این که قارچ ها نیمه پز شدند از قابلمه خارج کنید و مابقی مواد ترشی از جمله فلفل دلمه، هویج و گل کلم را داخل قابلمه بریزید تا این مواد هم نیمه پز شوند و کمی نرم شوند. برای تهیه ترشی قارچ مخلوط می توانید از مواد دیگری همچون کرفس، خیارشور، بادمجان و… به سلیقه خودتان استفاده نمایید.

مرحله سوم

آب را به همراه سرکه و نمک کمی بجوشانید و مواد نیم پز شده از جمله قارچ، فلفل دلمه، هویج و … را به قابلمه اضافه کنید تا چند دقیقه مواد با مخلوط آب و سرکه جوشانده شوند.

مرحله چهارم

بعد از این مرحله مواد را از مخلوط سرکه با آبکش خارج کنید و یک لایه نازک داخل ظرف مخصوص ترشی بریزید، روی مواد مقداری روغن زیتون، نمک، ادویه بریزید. یک حبه سیر هم در این مرحله اضافه کنید.

مرحله پنجم

تمامی مواد ترشی قارچ مخلوط را به صورت لایه داخل ظرف بریزید و در هر مرحله به مقدار لازم ادویه، کمی روغن زیتون و یک حبه سیر اضافه نمایید.

مرحله ششم

در مرحله آخر مخلوط سرکه، آب و نمک که جوشانده بودید را به کل ظرف اضافه کنید و به اندازه یک بند انگشت فاصله خالی تا درب ظرف قرار دهید. درب ظرف را کامل ببندید و یک هفته اجازه دهید تا به اصطلاح ترشی جا بیفتد. پس یک الی دو هفته ترشی قارچ مخلوط شما آماده مصرف خواهد بود.

آموزش درست کردن ترشی قارچ دکمه ای

طرز تهیه ترشی قارچ بندری

مواد لازم 

قارچ سایز کوچک

سبزیجات تازه (شوید، گشنیز، جعفری، کرفس)

فلفل قرمز تازه

گوجه فرنگی رنده شده

فلفل دلمه

روغن

سرکه

ادویه مورد نیاز ترشی (فلفل سیاه و قرمز، گلپر، سیاه دانه، آویشن و…)

مرحله اول

قارچ های ریز را تمیز بشورید و با سبزیجات، فلفل دلمه و فلفل تازه نیمه پز کنید.

مرحله دوم

پس از نیم پز کردن مواد اصلی ترشی قارچ بندری، گوجه فرنگی های رنده شده را با مقداری کمی روغن تفت دهید تا آب گوجه ها گرفته شود.

مرحله سوم

ادویه ها را به همراه مقداری سرکه و نمک به گوجه فرنگی ها اضافه کنید و تفت دهید

مرحله چهارم

یک لایه از قارچ ها و مواد نیمه پز شده را داخل ظرف مخصوص ترشی بریزید و یک لایه از مخلوط گوجه فرنگی ها را به آن اضافه کنید

مرحله پنجم

پس از پر کردن ظرف با مواد ترشی، به اندازه یک بند انگشت فضای خالی قرار دهید تا درب ظرف و درب ظرف را کاملا کیپ کنید که هوا نخورد. ترشی قارچ بندری شما پس از یک الی دو هفته آماده مصرف می باشد.

دستور درست کردن ترشی قارچ خوشمزه

فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ

امکان خرید و فروش ترشی قارچ در انواع ترشی قارچ مخلوط، ترشی قارچ کامل، ترشی قارچ بندری، ترشی قارچ مجلسی و ترشی قارچ لیته تهیه شده از تازه ترین قارچ دکمه ای با کیفیت عالی و طعمی بی نظیر در فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ فراهم گردیده است. فروش اینترنتی انواع ترشی قارچ خانگی و صنعتی به صورت فله ای و کیلویی با وزن های مختلف در فروشگاه تخصصی پارسی قارچ امکان پذیر است. تمامی ترشی قارچ های عرضه شده در فروشگاه از تازه ترین قارچ های دکمه ای تهیه شده است و سلامت و تازگی ترشی قارچ ها را تضمین می نماییم.

خرید ترشی قارچ از پارسی قارچ

ترشی قارچ

ترشی قارچ دبه ای 1 کیلوگرمی

40,000 تومان
ترشی از چاشنی های مورد علاقه ایرانی ها و عضو ثابت سفره های ایرانی می باشد. ترشی قارچ تهیه شده از قارچ های ممتاز و سبزیجات معطر طعمی بی نظیر و متفاوت دارد که می توان طعم و رنگی بی نظیر را به سفره ببخشد. تهیه ترشی قارچ علاوه بر افزایش ماندگاری قارچ یک چاشنی لذیذ خواهد بود در کنار غذاهای مختلف. دستور تهیه ترشی قارچ متنوع است و با…
ترشی قارچ دبه ای

ترشی قارچ دبه ای 3 کیلوگرمی

120,000 تومان
ترشی قارچ یکی از خوشمزه ترین ترشی های موجود است که با استفاده از قارچ تازه و سبزیجات معطر تهیه می شود. یکی از روش های بالا بردن زمان ماندگاری برخی از مواد خوراکی، ترشی کردن است، این روش نیز برای بالا بردن زمان ماندگاری قارچ و جلوگیری از فساد زود به هنگام قارچ نیز استفاده می شود. ترشی قارچ در انواع ترشی قارچ بندری، ترشی قارچ مخلوط، ترشی قارچ…
ترشی قارچ دبه ای

ترشی قارچ دبه ای 7 کیلوگرمی

280,000 تومان
ترشی قارچ یکی از ترشی های لذیذ و خوش خوراک است که از قارچ های ممتاز و سبزیجات معطر تهیه می شود و طعمی بی نظیر و متفاوت دارد. امروزه مصرف ترشی قارچ باتوجه به خواص و فوایدی که از قارچ شناخته شده بالا رفته است. ترشی قارچ معمولا با قارچ های ریز و سایز کوچک که به صورت کامل هستند تهیه می شود. البته ترشی قارچ مخلوط و ترشی…

نظر خود را بنویسید