بررسی قیمت قارچ فله و بسته بندی

بررسی قیمت قارچ فله و قارچ بسته بندی

بررسی قیمت قارچ فله و بسته بندی

خرید و فروش قارچ دکمه ای سفید معمولاً در بازار قارچ کشور به دو صورت فله ای (کیلویی) و بسته بندی انجام می شود. قارچ های فله ای به صورت کیلویی در سبدهای سایز بزرگ و یا پلاستیک عرضه می شوند. قارچ های بسته بندی یا در ظروف مخصوص قارچ قرار می گیرند و یا در کارتن هایی با حجم های مشخص که وزن دقیق قارچ ها بروی آن ها درج شده بسته بندی می شوند. در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ، می‌ خواهیم در مورد قیمت قارچ فله و قارچ بسته بندی در بازار و همچنین نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، بپردازیم.

آیا تولید قارچ بازار مناسبی دارد؟

در صورتی‌ که برای اولین بار است می‌خواهید قدم به بازار جذاب تولید قارچ کنید، حتماً به این نکته فکر می‌کنید که آیا ورود به این بازار صرفه‌ ی اقتصادی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید در نظر داشت که استفاده از قارچ، امروزه بسیار بیشتر از سال‌ های قبل در بین مردم رواج دارد. دلیل این مسئله را می‌ توان در وجود مواد مغذی زیاد در قارچ و همچنین طعم دلنشین آن دانست.

علاوه بر این تقریباً تمامی فست فودها نیز جزء مشتریان پر و پا قرص قارچ‌ های باکیفیت هستند. همچنین در صورتی‌ که بتوانید تولیدات خود را افزایش داده و کیفیت بسته‌ بندی آنها را نیز ارتقا دهید، حتی می‌ توانید به صادرات قارچ به کشورهای همسایه نیز فکر کنید.

صادرات قارچ با توجه به بازار مناسبی که در کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و همچنین کشورهای همسایه دارد، می‌تواند به یک کسب و کار بسیار پردرآمد باری شما تبدیل شود که البته برای آن نیاز به پیش‌ زمینه‌ ها و اخذ مجوزهایی است که موضوع این مقاله نیست.

بنابراین به‌ طور کلی تولید قارچ می‌ تواند برای شما به یک شغل پردرآمد و تقریباً زود بازده تبدیل شود. البته برای این منظور ابتدا باید به بررسی بازار فروش قارچ فله در کشور و همچنین قارچ کیلویی بپردازید.

قیمت قارچ فله و قارچ بسته بندی

قیمت قارچ فله ارزان‌ تر است یا قارچ بسته‌ بندی؟

در ایران قارچ معمولاً به دو نوع فله و بسته‌ بندی توزیع می‌شود. هر کدام از این روش‌ها نیز مشتریان خاص خود را دارد. به‌عنوان نمونه قارچ فله معمولاً توسط افرادی خریداری می‌شود که مصرف بالایی داشته باشند. به‌ عنوان مثال احتمالاً رستوران‌ ها، فست‌ فود ها و همچنین مغازه‌ های میوه فروشی مشتری مناسبی برای قارچ فله باشند.

اما در مقابل، مشتریان خانگی احتمالاً تمایل بیشتری به خرید قارچ بسته‌ بندی داشته باشند. این نوع از قارچ‌ ها معمولاً در وزن‌ های کمتر تولید می‌شود و به همین دلیل استفاده از آنها برای افرادی که برای مصرف روزانه‌ی خود نیاز به قارچ دارند، مناسب‌ تر است.

برای بررسی قیمت قارچ فله نیز باید به این نکته توجه داشت که این محصول با توجه به اینکه هزینه‌ ی بسته‌ب ندی آنچنانی ندارد، معمولاً ارزان‌ تر است. توجه داشته باشید که برای تولید قارچ بسته‌ بندی، هم نیاز به بسته‌ ی مناسب برای عرضه دارید و هم اینکه برای هر یک از این بسته‌ ها باید روکش محافظتی مناسبی تهیه کنید. این روکش هم می‌تواند به‌صورت درب پلاستیکی باشد و هم امکان استفاده از سلفون نیز در این موارد وجود دارد.

نکته‌ ی دیگری که باعث کاهش قیمت قارچ فله می‌شود این است که شما برای یک بسته‌ ی معمولاً 5 یا 10 کیلویی قارچ، تنها نیاز به یک بسته‌ بندی کارتنی دارید. اما برای هر 250 یا 500 گرم از قارچ بسته‌ بندی، باید یک بسته‌ بندی و روکش جدا تهیه کنید که همین موضوع باعث افزایش قیمت قارچ بسته‌ بندی خواهد شد.

قیمت قارچ کیلویی و قارچ بسته بندی

قارچ فله و کیلویی بخریم یا قارچ بسته‌ بندی؟

نکته‌ ی دیگری که البته در مورد آن در قسمت قبلی این مقاله از وب سایت پارسی قارچ توضیحاتی داده شد، انتخاب قارچ فله و بسته‌ بندی برای خرید است. برای اینکه به این نتیجه برسیم که خرید قارچ فله برای ما مناسب‌تر است یا قارچ بسته‌بندی، باید توجه داشت که قارچ فله‌ای معمولاً برای استفاده‌های زیاد قارچ مناسب‌تر است. به‌عبارت دیگر اگر مصرف شما به قارچ بالا است، می‌توانید از این مدل توزیع استفاده کنید.

اما در صورتی‌که یک خریدار خانگی هستید و قارچ را برایِ استفاده‌ی موردی و روزانه‌ی خود نیاز دارید، بهتر است از قارچ بسته‌بندی استفاده کنید. اگر چه قیمت قارچ فله کمتر از قارچ بسته‌بندی است، با این حال باید به فکر میزان مصرف خود نیز باشید.

همچنین برای این انتخاب باید بدانیم که برای خرید قارچ فله و کیلویی چه نکاتی را باید رعایت کنیم. یکی از این موارد قطعاً تازگی قارچ است. قارچ‌های پلاسیده و همچنین قارچ‌هایی که رنگِ پوست آنها تیره شده است، به هیچ عنوان برای مصرف مناسب نیستند.

به‌عنوان یک توصیه‌ی کلی، پیشنهاد می‌شود که خرید قارچ خود را به‌صورت روزانه انجام دهید. نکته‌ی دیگری که در خرید قارچ باید مدنظر قرار دهید این است که همواره خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

مزیت خرید از این فروشگاه‌ها این است که اولاً قارچ باکیفیت در اختیار شما قرار می‌دهند و در ثانی با توجه به اینکه مشتریان زیادی از آنها خرید می‌کنند، به‌طور معمول محصولات تازه‌ای را عرضه می‌کنند.

همچنین حتماً در نظر داشته باشید که پختن و یا کباب کردن قارچ‌های سمی به هیچ عنوان اثر سم آنها را از بین نمی‌برد. بنابراین حتماً از برندهای معتبر و با پروانه‌های بهداشتی خرید کنید و از مصرف قارچ‌هایی که با اسامی و عناوینی چون قارچ کوهی، قارچ جنگلی و … عرضه می‌شود، خودداری کنید.

قیمت قارچ دکمه ای فله و کیلویی

جمع‌ بندی

قارچ یکی از محصولاتی است که به دلیل فواید بسیار زیاد و همچنین طعم بی‌نظیر، استفاده از آن در بسیاری از غذاها رایج است. در اثر همین تقاضای زیاد، تولید و پرورش قارچ نیز یکی از مشاغل پرسودی است که می‌تواند به‌عنوان یک شغل تمام عیار و پرسود در نظر گرفته شود.

قارچ‌ها توسط تولید کنندگان عموماً به دو صورت فله و بسته‌بندی شده عرضه می‌شود. اینکه کدام یک از این دو روش عرضه برای شما مناسب‌تر است، موضوعی است که در این مقاله از وب سایت پارسی قارچ به آن پرداخته شده است.

همچنین در این مقاله در مورد قیمت قارچ فله و تفاوت آن با قیمت قارچ بسته‌بندی نیز صحبت شد و نکاتی که در این مورد لازم است بدانید، توضیح داده شد.

نظر خود را بنویسید