سرانه ی خرید قارچ در ایران

سرانه خرید قارچ در ایران

سرانه ی خرید قارچ در ایران

قارچ خوراکی دارای فواید بسیار برای بدن می باشد و سرانه ی خرید قارچ در ایران مسئله ی مهمی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان قارچ می باشد. قارچ به دلیل داشتن انواع ویتامین ها، مواد معدنی، پروتوئین و آنتی اکسیدان ها از مواد غذایی بسیار مفید برای بدن به شمار می رود.

با این حال متأسفانه در کشور ما این ماده غذایی ارزشمند و مفید هنوز جایگاه خود را در بین سبد خوراک خانوار نیافته است و سرانه ی مصرف قارچ در ایران پایین تر از سرانه مصرف جهانی است. در واقع سرانه ی مصرف و خرید قارچ می تواند بر میزان تولید قارچ، قیمت قارچ، صادرات قارچ، اشتغال زایی، سلامت جامعه و … تأثیر گذار باشد.

تولید قارچ دکمه ای در ایران

از بین 4000 گونه قارچ شناسایی شده حدود 800 گونه خوراکی تشخیص داده شده اند که از این میان تعداد اندکی در کشور ما پرورش داده می شود. بیش از 95 درصد قارچ خوراکی تولید شده در ایران قارچ دکمه ای است.

قارچ صدفی و سایر قارچ های دارویی نیز به طور پراکنده در برخی واحدهای تولیدی پرورش داده می شود. در واقع مسئله تقاضا و تولید هر دو موجب افزایش تولید قارچ دکمه ای نسبت به سایر قارچ ها در ایران شده است.

سالانه  حدود 150 هزار تن قارچ در کشور تولید می شود و ایران در بین کشورهای تولید کننده قارچ ایران مقام ششم را به خود اختصاص داده است. با این حال سرانه ی خرید قارچ در ایران بسیار کم می باشد.

سرانه ی خرید قارچ در ایران و جهان

با توجه به میزان تولید قارچ در ایران متأسفانه سرانه خرید قارچ بسیار پایین تر از سرانه جهانی مصرف این ماده غذایی جادویی است. در واقع سرانه خرید قارچ در ایران به طور میانگین حدود 1.3 کیلوگرم می باشد، در حالیکه سرانه مصرف جهانی قارچ حدود 2.5 کیلوگرم است. سرانه مصرف قارچ در اروپا بیش از سرانه جهانی و در حدود 4 کیلوگرم است.

مازاد تولید قارچ در ایران

خوشبختانه در سالهای اخیر تدابیری اندیشیده شده است که ضایعات و ضرر و زیان واحدهای تولیدی به حداقل برسد. بخشی از مازاد قارچ دکمه ای که شرایط و استاندارهای لازم را دارا باشد به کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه صادر می شود.

فرآوری قارچ و بالا بردن زمان ماندگاری قارچ نیز راهی دیگر برای کاهش ضایعات قارچ است. در واقع کنسرواسیون و فرآیند بلنچینگ باعث کاهش ضایعات در کارخانه می گردد. خرید قارچ بلنچ در بین کارخانه های فرآوری گوشت و کنسرو سازی طرفداران زیادی دارد.

سرانه ی خرید قارچ در ایران- قارچ بلنچ

قارچ دکمه ای کامل بلنچ شده-پارسی قارچ

نقش فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ در افزایش سرانه خرید قارچ در ایران

فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ تلاش می کند با تحقق اهداف زیر به افزایش سرانه خرید قارچ در ایران کمک نماید.

از جمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- افزایش فرهنگ استفاده از قارچ با تولید محتوای تخصصی همچون فواید قارچ، معرفی قارچ های دارویی و …

2- کمک به تعدیل قیمت قارچ در بازار با عرضه مستقیم قارچ از کارخانه به مشتری

3- امکان خرید راحت و ارسال قارچ در محل

4- فروش انواع قارچ خوراکی و محصولات مرتبط همچون فروش قارچ اسلایس، فروش قارچ بلنچ، فروش قارچ دکمه ای بسته بندی، فروش قارچ دکمه ای فله ای و …

5- امکان ارسال قارچ به تمامی نقاط ایران

خرید-از-پارسی-قارچ-بلاگ

تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ با قیمت کارخانه عرضه می گردد و در محل مورد نظر تحویل داده می شود.

برای سفارش قارچ، اطلاع از قیمت ها و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید

با دفتر فروش پارسی قارچ تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید