راه های تشخیص قارچ با کیفیت

راه های تشخیص قارچ باکیفیت

راه های تشخیص قارچ با کیفیت

قارچ از مواد غذایی بسیار با ارزش است و هر چه قارچ تازه تر و با کیفیت تر باشد این خواص بیشتر باشد. از این رو در این مقاله به آموزش راه های تشخیص قارچ با کیفیت پرداخته خواهد شد. در واقع هر قارچ برای کیفیت و تازگی دارای علائم ویژه ای است و از آنجا که در ایران بیشتر قارچ دکمه ای مورد استقبال قرار گرفته است در این مقاله علائم و مشخصات قارچ دکمه ای با کیفیت مورد بررسی قرار می گیرد.

راه های تشخیص قارچ دکمه ای با کیفیت

قارچ دکمه ای از قارچ های بسیار پرطرفدار است که با درجه کیفیت های مختلف از جمله قارچ دکمه ای سوپر، درجه یک و درجه دو به صورت کیلویی، فله ای و بسته بندی شده به بازار عرضه می گردد. همچنین قارچ دکمه ای به شکل های مختلف قارچ بلنچ شده، قارچ فریز شده، کنسرو قارچ، قارچ خشک و ترشی قارچ نیز فرآوری می شود.

در زمان خرید قارچ دکمه ای لازم است با نشانه های قارچ دکمه ای باکیفیت آشنا باشید تا بتوانید قارچ های سالم و تازه خریداری نمایید، از این رو در ادامه مطلب به ذکر چند مورد از راه های تشخیص قارچ دکمه ای باکیفیت می پردازیم.

از جمله نشانه های قارچ دکمه ای با کیفیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خرید قارچ از برندها و فروشگاه های معتبر

خرید قارچ از برندهای معروف و معتبر می تواند ضمانتی بر سلامت و ارگانیک بودن قارچ باشد. در واقع نماد و برند قارچ می تواند نشان دهنده سلامت و کیفیت و تأئید قارچ باشد. دربرخی مراکز کوچک ممکن است از سموم، مواد شیمیایی یا آفت کش در پروسه تولید استفاده شود و این مواد می تواند موجب آسیب به سلامت مصرف کننده شود. برای مصارف خانگی پیشنهاد می شود از قارچ های بسته بندی شده با لوگوی کارخانه استفاده شود. در فصل رویش قارچ های کوهی به شدت از خرید قارچ از افراد دست فروش خودداری گردد.

قارچ دارویی-پارسی قارچ2

قارچ فاقد لکه، بریدگی، آفات و مواد زائد باشد

لکه های قهوه ای روی قارچ می تواند به دلیل آسیب دیدگی فیزیکی و یا وجود بیماری در قارچ باشد. قارچ  سالم و با کیفیت فاقد لکه می باشد. اگر قارچ دچار آسیب دیده باشد و یا پایه از کلاهک جدا شده باشد خواص قارچ به مرور کاهش می یابد. قرار گرفتن بافت قارچ در معرض هوا موجب جذب بیشتر آلودگی می گردد. علاوه بر این قارچ آسیب دیده سریعتر فاسد می شود. وجود کمپوست یا آفت روی قارچ می تواند موجب ایجاد بیماری در بدن گردد. گرچه با شستن کامل این مواد از روی قارچ آلودگی از بین رفتن و مصرف قارچ مشکلی ندارد.

قرچ سالم و تازه

کلاهک قارچ به پایه چسبیده باشد

یکی از نشانه های تازگی و سلامت قارچ این است که کلاهک به طور کامل باز نشده باشد. با قرار گیری تیغه های قارچ در معرض هوا به مرور از خواص قارچ کاسته می شود. بنابراین در هنگام خرید قارچ باید دقت شود که کلاهک قارچ بسته باشد. از راه های دیگر تشخیص قارچ باکیفیت دقت به رنگ تیغه های زیر کلاهک قارچ است.در واقع هرچه رنگ تیغه ها تیره تر باشد قارچ بی کیفیت تر و خواص آن کمتر می باشد. رنگ تیغه های قارچ تازه صورتی کمرنگ است و با قرار گرفتن در معرض هوا به مرور زمان تیره می شود.

راه های حفظ تازگی قارچ

خرید قارچ با کیفیت از فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ

فروشگاه اینترنتی پارسی قارچ در تعامل نزدیک با کارخانه های معتبر و پرورش دهندگان مطرح قارچ خوراکی دکمه ای در کشور می باشد، از این رو با کیفیت ترین و ممتازترین قارچ های خوراکی را با نازل ترین قیمت در تمام نقاط ایران عرضه می نماید. تمامی محصولات عرضه شده در این فروشگاه به قیمت کارخانه می باشد. همچنین امکان خدمت رسانی و فروش قارچ و فروش قارچ بلنچ در تمامی نقاط ایران وجود دارد.

خرید اینترنتی قارچ از پارسی قارچ

نظر خود را بنویسید